Page 24 - 16 & 17 all
P. 24

‫آموزش‬                                    ‫‪24‬‬

‫| ماهــــــــنامه داخـــــــــــــلی‬
‫روابط عمومیهای شهرداری تهران‬

‫شماره ‪ 16‬و ‪ | 17‬فروردین و اردیبهشت ‪1404‬‬

‫کمپی ‌نها؛ گفتار شهر‬
‫گ ـ ـ ـــــــــوش جامـــــــــــــعه‬

                                         ‫سید مهرداد محمدی‬

‫عبــارت «کمپیــن» در لغــت بــه معنــای ســفر‪،‬‬
‫لشکرکشــی و یــک سلســله عملیــات نظامــی‬
‫اســت‪ .‬در حــوزه سیاســت نیــز اغلــب بــرای تبلیغــات‬
‫انتخاباتــیبــه کار مــ ‌یرود‪ .‬کمپیــنرافرآینــدیمتشــکلاز‬
‫اقدامــات‪ ،‬فعالی ‌تهــا و اســتراتژ ‌یهای هماهن ‌گشــده‬
‫م ‌یداننــد کــهبــاهــدفخاصــیطراحــیواجــرام ‌یشــوند‪.‬‬
‫ایــنهــدفم ‌یتوانــدتبلیــغیــکمحصــول‪،‬خدمــتیــا‬

                                       ‫ایـ ـده باشـ ـد‪.‬‬

‫کمپی ‌نهـا معمـولا شـامل عناصـری ماننـد تبلیغـات‪ ،‬روابـط عمومـی‪،‬‬
‫بازاریابــی دیجیتــال و ارتباطــات اجتماعــی هســتند و م ‌یتواننــد در‬
‫قال ‌بهــای مختلفــی ‪ -‬ماننــد کمپی ‌نهــای تبلیغاتــی‪ ،‬اجتماعــی‪،‬‬

               ‫سیاســی و محی ‌طزیســتی ‪ -‬طراحــی و اجــرا شــوند‪.‬‬

                                                         ‫انواع کمپی ‌نها‬
‫کمپی ‌نهــا بســته بــه هــدف‪ ،‬مخاطــب و اســتراتژی مــورد اســتفاده‬
‫در دســت ‌ههای متنوعــی قــرار م ‌یگیرنــد‪ .‬از جملــه مه ‌متریــن انــواع‬

                  ‫کمپی ‌نهــا م ‌یتــوان بــه مــوارد زیــر اشــاره کــرد‪:‬‬
‫‪.1‬کمپیـن تبلیغاتـی‪ :‬هـدف‪ ،‬افزایـش آگاهـی از برنـد‪ ،‬جذب مشـتریان‬

                                                     ‫و افزایــش فروش‪.‬‬
‫‪.2‬کمپیــن بازاریابــی‪ :‬هــدف‪ ،‬ایجــاد تعامــل بــا مشــتریان‪ ،‬افزایــش‬

                                 ‫وفــاداری و بهبــود تجربــه مشــتری‪.‬‬
‫‪.3‬کمپیــن روابــط عمومــی‪ :‬هــدف‪ ،‬بهبــود تصویــر برنــد‪ ،‬مدیریــت‬

                              ‫بحــران و ارتبــاط مؤثــر بــا رســان ‌هها‪.‬‬
‫‪.4‬کمپیــن اجتماعــی‪ :‬هــدف‪ ،‬ایجــاد تغییــرات اجتماعــی‪ ،‬افزایــش‬

                 ‫آگاهــی عمومــی و حمایــت از یــک هــدف خــاص‪.‬‬
‫‪.5‬کمپیــن سیاســی‪ :‬هــدف‪ ،‬جلــب حمایــت عمومــی‪ ،‬اطلا ‌عرســانی‬

                  ‫دربــاره سیاســ ‌تها و افزایــش مشــارکت مردمــی‪.‬‬
‫‪.6‬کمپیـن آموزشـی‪ :‬هـدف‪ ،‬افزایـش دانـش و مهار ‌تهـای مخاطبـان‬
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29