Page 24 - 16 & 17 all
P. 24
آموزش 24
| ماهــــــــنامه داخـــــــــــــلی
روابط عمومیهای شهرداری تهران
شماره 16و | 17فروردین و اردیبهشت 1404
کمپی نها؛ گفتار شهر
گ ـ ـ ـــــــــوش جامـــــــــــــعه
سید مهرداد محمدی
عبــارت «کمپیــن» در لغــت بــه معنــای ســفر،
لشکرکشــی و یــک سلســله عملیــات نظامــی
اســت .در حــوزه سیاســت نیــز اغلــب بــرای تبلیغــات
انتخاباتــیبــه کار مــ یرود .کمپیــنرافرآینــدیمتشــکلاز
اقدامــات ،فعالی تهــا و اســتراتژ یهای هماهن گشــده
م یداننــد کــهبــاهــدفخاصــیطراحــیواجــرام یشــوند.
ایــنهــدفم یتوانــدتبلیــغیــکمحصــول،خدمــتیــا
ایـ ـده باشـ ـد.
کمپی نهـا معمـولا شـامل عناصـری ماننـد تبلیغـات ،روابـط عمومـی،
بازاریابــی دیجیتــال و ارتباطــات اجتماعــی هســتند و م یتواننــد در
قال بهــای مختلفــی -ماننــد کمپی نهــای تبلیغاتــی ،اجتماعــی،
سیاســی و محی طزیســتی -طراحــی و اجــرا شــوند.
انواع کمپی نها
کمپی نهــا بســته بــه هــدف ،مخاطــب و اســتراتژی مــورد اســتفاده
در دســت ههای متنوعــی قــرار م یگیرنــد .از جملــه مه متریــن انــواع
کمپی نهــا م یتــوان بــه مــوارد زیــر اشــاره کــرد:
.1کمپیـن تبلیغاتـی :هـدف ،افزایـش آگاهـی از برنـد ،جذب مشـتریان
و افزایــش فروش.
.2کمپیــن بازاریابــی :هــدف ،ایجــاد تعامــل بــا مشــتریان ،افزایــش
وفــاداری و بهبــود تجربــه مشــتری.
.3کمپیــن روابــط عمومــی :هــدف ،بهبــود تصویــر برنــد ،مدیریــت
بحــران و ارتبــاط مؤثــر بــا رســان هها.
.4کمپیــن اجتماعــی :هــدف ،ایجــاد تغییــرات اجتماعــی ،افزایــش
آگاهــی عمومــی و حمایــت از یــک هــدف خــاص.
.5کمپیــن سیاســی :هــدف ،جلــب حمایــت عمومــی ،اطلا عرســانی
دربــاره سیاســ تها و افزایــش مشــارکت مردمــی.
.6کمپیـن آموزشـی :هـدف ،افزایـش دانـش و مهار تهـای مخاطبـان