Page 21 - 16 & 17 all
P. 21

‫اجتماعــی بــه اشــتراک‌گذاری عک ‌سهــای خــود بــا بطر ‌یهــای‬
‫کوکاکـولا کـه نامشـان بـر روی آ ‌نهـا چـاپ شـده بـود‪ ،‬پرداختـه و‬
‫ایـن کمپیـن بـه سـرعت در شـبک ‌ههای اجتماعـی گسـترش یافـت‪.‬‬

                                ‫‪ .3‬مشارکت با اینفلوئنسرها و سلبر یتی‌ها‬
‫یکـی دیگـر از اسـتراتژ ‌یهای هوشـمندانه تیـم کوکاکـولا‪ ،‬اسـتفاده‬
‫از اینفلوئنســرها و ســلبریت ‌یها بــرای گســترش پیــام کمپیــن‬
‫بــود‪ .‬بســیاری از چهر ‌ههــای شناخت ‌هشــده از جملــه ورزشــکاران‪،‬‬
‫بازیگــران و شــخصی ‌تهای معــروف‪ ،‬بــا بطر ‌یهایــی کــه نامشــان‬
‫بــر روی آ ‌نهــا چــاپ شــده بــود‪ ،‬عکــس گرفتنــد و آ ‌نهــا را بــا‬
‫هشــتگ ‪ ShareACoke‬در شــبک ‌ههای اجتماعــی بــه اشــتراک‬
‫گذاشــتند‪ .‬ایــن کار موجــب شــد تــا کمپیــن در ســطح وســی ‌عتری‬
‫دیــده شــود و توجــه رســان ‌هها و مصرف‌کننــدگان بیشــتری را‬

                                                          ‫جلــب کنــد‪.‬‬

                     ‫‪.4‬نظارتدقیقبر روند کمپینوواکنشبهبازخوردها‬
‫آنهــا بــه دقــت واکنش‌هــای مصرف‌کننــدگان را رصــد کردنــد‪.‬‬
‫هرگونـه بازخـورد منفـی یـا مثبـت بـه سـرعت پاسـخ داده شـد و‬
‫بـا مدیریـت هوشـمندانه‪ ،‬کمپیـن بـه سـمت موفقیـت پیـش رفـت‪.‬‬
‫ایـن رصـد دقیـق و واکن ‌شهـای بـه موقـع‪ ،‬بـه برندسـازی بهتـر و‬

                       ‫مدیریــت بحرا ‌نهــای احتمالــی کمــک کــرد‪.‬‬

                                                    ‫نتایجوتاثیر کمپین‬
‫کمپیـن ‪ ShareACoke‬نـه تنهـا از نظـر تجـاری موفـق بـود بلکـه در‬
‫ایجـاد تغییـرات فرهنگـی و اجتماعـی نیـز تاثیرگـذار بـود‪ .‬برخـی از‬

                                      ‫نتایـج ایـن کمپیـن عبارتنـد از‪:‬‬
‫افزایـش فـروش‪ :‬در اولیــن ســال اجــرای ایــن کمپیــن در اســترالیا‪،‬‬
‫فـروش برنـد کوکاکـولا ‪ %4‬افزایـش یافـت‪ .‬ایـن افزایـش فـروش‪،‬‬
‫تنهـا یکـی از نتایـج مثبـت کمپیـن بـود کـه نشـا ‌ندهنده تاثیـرات‬

              ‫موفقیت‌آمیــز روابــط عمومــی در تجــارت برنــد بــود‪.‬‬
‫توجـه گسـترده در رسـان ‌هها‪ :‬ایــن کمپیــن یکــی از پرمخاط ‌بتریــن‬
‫کمپی ‌نهــای تبلیغاتــی در تاریــخ کوکاکــولا بــود و توجــه رســان ‌هها‪،‬‬

   ‫بلاگرهــا و مصرف‌کننــدگان را در سراســر جهــان جلــب کــرد‪.‬‬
‫ایجـاد ارتبـاط عاطفـی بـا مصر ‌فکننـدگان‪ :‬یکـی از نتایـج کلیـدی کمپیـن‪،‬‬

‫شماره ‪ 16‬و ‪ | 17‬فروردین و اردیبهشت | ‪21 | 1404‬‬
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26