Page 21 - 16 & 17 all
P. 21
اجتماعــی بــه اشــتراکگذاری عک سهــای خــود بــا بطر یهــای
کوکاکـولا کـه نامشـان بـر روی آ نهـا چـاپ شـده بـود ،پرداختـه و
ایـن کمپیـن بـه سـرعت در شـبک ههای اجتماعـی گسـترش یافـت.
.3مشارکت با اینفلوئنسرها و سلبر یتیها
یکـی دیگـر از اسـتراتژ یهای هوشـمندانه تیـم کوکاکـولا ،اسـتفاده
از اینفلوئنســرها و ســلبریت یها بــرای گســترش پیــام کمپیــن
بــود .بســیاری از چهر ههــای شناخت هشــده از جملــه ورزشــکاران،
بازیگــران و شــخصی تهای معــروف ،بــا بطر یهایــی کــه نامشــان
بــر روی آ نهــا چــاپ شــده بــود ،عکــس گرفتنــد و آ نهــا را بــا
هشــتگ ShareACokeدر شــبک ههای اجتماعــی بــه اشــتراک
گذاشــتند .ایــن کار موجــب شــد تــا کمپیــن در ســطح وســی عتری
دیــده شــود و توجــه رســان هها و مصرفکننــدگان بیشــتری را
جلــب کنــد.
.4نظارتدقیقبر روند کمپینوواکنشبهبازخوردها
آنهــا بــه دقــت واکنشهــای مصرفکننــدگان را رصــد کردنــد.
هرگونـه بازخـورد منفـی یـا مثبـت بـه سـرعت پاسـخ داده شـد و
بـا مدیریـت هوشـمندانه ،کمپیـن بـه سـمت موفقیـت پیـش رفـت.
ایـن رصـد دقیـق و واکن شهـای بـه موقـع ،بـه برندسـازی بهتـر و
مدیریــت بحرا نهــای احتمالــی کمــک کــرد.
نتایجوتاثیر کمپین
کمپیـن ShareACokeنـه تنهـا از نظـر تجـاری موفـق بـود بلکـه در
ایجـاد تغییـرات فرهنگـی و اجتماعـی نیـز تاثیرگـذار بـود .برخـی از
نتایـج ایـن کمپیـن عبارتنـد از:
افزایـش فـروش :در اولیــن ســال اجــرای ایــن کمپیــن در اســترالیا،
فـروش برنـد کوکاکـولا %4افزایـش یافـت .ایـن افزایـش فـروش،
تنهـا یکـی از نتایـج مثبـت کمپیـن بـود کـه نشـا ندهنده تاثیـرات
موفقیتآمیــز روابــط عمومــی در تجــارت برنــد بــود.
توجـه گسـترده در رسـان هها :ایــن کمپیــن یکــی از پرمخاط بتریــن
کمپی نهــای تبلیغاتــی در تاریــخ کوکاکــولا بــود و توجــه رســان هها،
بلاگرهــا و مصرفکننــدگان را در سراســر جهــان جلــب کــرد.
ایجـاد ارتبـاط عاطفـی بـا مصر فکننـدگان :یکـی از نتایـج کلیـدی کمپیـن،
شماره 16و | 17فروردین و اردیبهشت | 21 | 1404