Page 19 - 16 & 17 all
P. 19
برنــد کوکاکــولا بــه یــادگار مانــد .ایــن کمپیــن ب هعنــوان یــک
الگــوی موفــق بــرای ســایر برندهــا و ســازما نها ،نشــان م یدهــد
کــه چطــور م یتــوان از روابــط عمومــی بــرای ایجــاد تغییــرات
مثبـت در افـکار عمومـی و تقویـت ارتباطـات برنـد اسـتفاده کـرد.
هدف کمپین
کمپیــن ShareACokeبــا هــدف تغییــر ارتبــاط مصر فکننــدگان بــا
برنـد کوکاکـولا و ایجـاد یـک تجربـه شـخصی و عاطفـی بـرای آ نهـا
طراحــی شــد .هــدف اصلــی کمپیــن ایــن بــود کــه مصر فکننــدگان
بتواننــد بطر یهــای کوکاکــولا را بــا نــام خــود یــا دوستانشــان پیــدا
کننـد ،کـه ایـن کار باعـث م یشـود مـردم احسـاس کننـد کـه برنـد
کوکاکــولا ب هطــور خــاص بــرای آ نهــا طراحــی شــده اســت .در ایــن
کمپیـن ،برنـد کوکاکـولا تصمیـم گرفـت تـا اسـامی رایـج در کشـورهای
مختلـف را ب هجـای لوگـوی برنـد بـر روی بطر یهـای خـود چـاپ کنـد.
نقشمدیر روابطعمومیدر موفقیت کمپین
در دنیـای روابـط عمومـی ،موفقیـت هـر کمپیـن ارتبـاط مسـتقیمی
بــا تصمیمــات هوشــمندانه ،اســتراتژ یهای دقیــق و توانایــی تیــم
روابــط عمومــی دارد .کمپیــن ShareACokeنیــز از ایــن قاعــده
مسـتثنی نبـود .مدیـر روابـط عمومـی ایـن کمپیـن ،جنیفـر فویـس،
بــا درک عمیــق از نیازهــا و احساســات مخاطبــان ،توانســت ایــن
کمپیــن را بــه یــک موفقیــت جهانــی تبدیــل کنــد.
شماره 16و | 17فروردین و اردیبهشت | 19 | 1404