Page 28 - 16 & 17 all
P. 28

‫آموزش‬                 ‫‪28‬‬

‫| ماهــــــــنامه داخـــــــــــــلی‬
‫روابط عمومیهای شهرداری تهران‬

‫شماره ‪ 16‬و ‪ | 17‬فروردین و اردیبهشت ‪1404‬‬

‫ســمت تغییــرات مثبــت هدایــت م ‌یکننــد‪ .‬از جملــه ایــن نق ‌شهــا‬
                             ‫م ‌یتــوان بــه مــوارد زیــر اشــاره کــرد‪:‬‬

‫افزایـش دانـش عمومـی‪ :‬انتقـال اطلاعـات دربـاره مسـائل اجتماعـی‪،‬‬
                                 ‫محیـط زیسـت‪ ،‬بهداشـت و فرهنـگ‪.‬‬

‫ایجــاد حساســیت نســبت بــه مشــکلات‪ :‬آگاه ‌یبخشــی از مســائل‬
             ‫موجــود و ترغیــب مــردم بــه مشــارکت در حــل آ ‌نهــا‪.‬‬

‫ترغیـب بـه اقدامـات مثبـت‪ :‬تشـویق مـردم بـه رفتارهـای سـال ‌متر‪،‬‬
                                        ‫ماننـد کاهـش مصـرف انـرژی‪.‬‬

‫اصــاح نگر ‌شهــای اجتماعــی‪ :‬تقویــت ارز ‌شهــای مثبــت و اصــاح‬
                                                       ‫باورهـای غلـط‪.‬‬

‫ایجــاد انگیــزه بــرای مشــارکت‪ :‬ترغیــب افــراد بــه مشــارکت در‬
         ‫فعالی ‌تهــای اجتماعــی و حمایــت از اهــداف مشــترک‪.‬‬

                          ‫نمونه کاربردی‪ :‬کمپین«تهراندوستداشتنی»‬
‫شـهرداری تهـران در دور ‌ههـای مختلـف مدیریـت شـهری از کمپی ‌نهـا‬
‫بـه عنـوان ابـزاری قدرتمنـد در حـوزه روابـط عمومی بهـره برده اسـت‪.‬‬
‫یکــی از نمون ‌ههــای موفــق ایــن کمپی ‌نها‪«،‬تهــران دوســت داشــتنی»‬
‫اســت کــه بــا هــدف تقویــت هویــت شــهری‪ ،‬افزایــش حــس تعلــق‬
‫شـهروندان و بهبـود تصویـر ذهنـی تهـران توسـط مرکـز ارتباطـات و‬

     ‫امـور بی ‌نالملـل شـهرداری تهـران طراحـی و اجـرا شـده اسـت‪.‬‬
‫ایــن کمپیــن عــاوه بــر معرفــی مشــاهیر تهرانــی‪ ،‬بهبــود فضــای‬
‫شــهری و اســتفاده از رســان ‌ههای دیجیتــال‪ ،‬بــه اطلا ‌عرســانی‬
‫دربــاره خدمــات شــهری و ایجــاد حــس مشــارکت شــهروندان در‬

                                     ‫توســعه شــهر پرداختــه اســت‪.‬‬
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33