Page 28 - 16 & 17 all
P. 28
آموزش 28
| ماهــــــــنامه داخـــــــــــــلی
روابط عمومیهای شهرداری تهران
شماره 16و | 17فروردین و اردیبهشت 1404
ســمت تغییــرات مثبــت هدایــت م یکننــد .از جملــه ایــن نق شهــا
م یتــوان بــه مــوارد زیــر اشــاره کــرد:
افزایـش دانـش عمومـی :انتقـال اطلاعـات دربـاره مسـائل اجتماعـی،
محیـط زیسـت ،بهداشـت و فرهنـگ.
ایجــاد حساســیت نســبت بــه مشــکلات :آگاه یبخشــی از مســائل
موجــود و ترغیــب مــردم بــه مشــارکت در حــل آ نهــا.
ترغیـب بـه اقدامـات مثبـت :تشـویق مـردم بـه رفتارهـای سـال متر،
ماننـد کاهـش مصـرف انـرژی.
اصــاح نگر شهــای اجتماعــی :تقویــت ارز شهــای مثبــت و اصــاح
باورهـای غلـط.
ایجــاد انگیــزه بــرای مشــارکت :ترغیــب افــراد بــه مشــارکت در
فعالی تهــای اجتماعــی و حمایــت از اهــداف مشــترک.
نمونه کاربردی :کمپین«تهراندوستداشتنی»
شـهرداری تهـران در دور ههـای مختلـف مدیریـت شـهری از کمپی نهـا
بـه عنـوان ابـزاری قدرتمنـد در حـوزه روابـط عمومی بهـره برده اسـت.
یکــی از نمون ههــای موفــق ایــن کمپی نها«،تهــران دوســت داشــتنی»
اســت کــه بــا هــدف تقویــت هویــت شــهری ،افزایــش حــس تعلــق
شـهروندان و بهبـود تصویـر ذهنـی تهـران توسـط مرکـز ارتباطـات و
امـور بی نالملـل شـهرداری تهـران طراحـی و اجـرا شـده اسـت.
ایــن کمپیــن عــاوه بــر معرفــی مشــاهیر تهرانــی ،بهبــود فضــای
شــهری و اســتفاده از رســان ههای دیجیتــال ،بــه اطلا عرســانی
دربــاره خدمــات شــهری و ایجــاد حــس مشــارکت شــهروندان در
توســعه شــهر پرداختــه اســت.