Page 27 - 16 & 17 all
P. 27
.7ارزیابــی و تحلیــل نتایــج :بررســی داد ههــا ،مقایســه نتایــج بــا
اهــداف و شناســایی نقــاط قــوت و ضعــف.
.8بهین هســازی و توســعه :بهر هگیــری از یادگیر یهــای کســبشــده
بـرای بهبـود کمپی نهـای آینـده.
نقش کمپینهادر روابطعمومیشهرداری
برنام ههــای ارتباطــی یکــی از مأموری تهــای کلیــدی ســازما نها
هســتند کــه عمدتــ ًا توســط روابــط عمومــی اجــرا م یشــوند.
رواب طعمومـی بایـد جایـگاه نظـام ارتباطـی سـازمان را در چشـ مانداز
و اســتراتژ یهای آن شناســایی کــرده و برنام هریز یهــای خــود
را منطبــق بــا آن انجــام دهــد .در ایــن راســتا ،تدویــن و اجــرای
کمپی نهــای روابــط عمومــی بــه عنــوان بخشــی از برنام ههــای
ارتباطــی ســازمان ،نقــش برجســت های دارد.
چشــ مانداز و اســتراتژی → مأموری تهــا → فرآیندهــا
→ برنام هریــزی کمپی نهــا → اجــرا ،کنتــرل و ارزیابــی
کمپی نهـای روابـط عمومـی بـه عنـوان ابزارهایـی قدرتمنـد ،م یتوانند
بـه مدیریـت تصویر سـازمان ،افزایـش آگاهی عمومـی و تعامـل موثر با
مخاطبـان کمـک کننـد .ایـن کمپی نهـا شـامل مجموعـ های از اقدامات
هماهنگ و اسـتراتژیک هسـتند که با هـدف ارتقای ارتباطات سـازمانی
و ایجـاد تأثیـر مثبـت در جامعه طراحی م یشـوند.
ابزارهای کلیدیدر کمپینهایروابطعمومی:
برگزاری رویدادها و جلسات برای تعامل مستقیم با مخاطبان
انتشار خبرها و بیانی ههای مطبوعاتی
همکاری با اینفلوئنسرها و رسان هها
استفاده از شبک ههای اجتماعی
رپرتاژ ،تبلیغات و تبلیغات محیطی
نقش کمپینهادر تغییر رفتار و آ گاه یافزایی
کمپی نهــا نقــش مهمــی در آگاه یبخشــی و تغییــر رفتــار افــراد و
جوامــع دارنــد .ایــن کمپی نهــا از طریــق اســتراتژ یهای ارتباطــی
و تبلیغاتــی ،پیا مهــای مهمــی را منتقــل کــرده و جامعــه را بــه
شماره 16و | 17فروردین و اردیبهشت | 27 | 1404