Page 27 - 16 & 17 all
P. 27

‫‪.7‬ارزیابــی و تحلیــل نتایــج‪ :‬بررســی داد ‌ههــا‪ ،‬مقایســه نتایــج بــا‬
                         ‫اهــداف و شناســایی نقــاط قــوت و ضعــف‪.‬‬

‫‪.8‬بهین ‌هســازی و توســعه‪ :‬بهر ‌هگیــری از یادگیر ‌یهــای کســب‌شــده‬
                                     ‫بـرای بهبـود کمپی ‌نهـای آینـده‪.‬‬

                               ‫نقش کمپین‌هادر روابطعمومیشهرداری‬
‫برنام ‌ههــای ارتباطــی یکــی از مأموری ‌تهــای کلیــدی ســازما ‌نها‬
‫هســتند کــه عمدتــ ًا توســط روابــط عمومــی اجــرا م ‌یشــوند‪.‬‬
‫رواب ‌طعمومـی بایـد جایـگاه نظـام ارتباطـی سـازمان را در چشـ ‌مانداز‬
‫و اســتراتژ ‌یهای آن شناســایی کــرده و برنام ‌هریز ‌یهــای خــود‬
‫را منطبــق بــا آن انجــام دهــد‪ .‬در ایــن راســتا‪ ،‬تدویــن و اجــرای‬
‫کمپی ‌نهــای روابــط عمومــی بــه عنــوان بخشــی از برنام ‌ههــای‬

                         ‫ارتباطــی ســازمان‪ ،‬نقــش برجســت ‌های دارد‪.‬‬

  ‫چشــ ‌مانداز و اســتراتژی → مأموری ‌تهــا → فرآیندهــا‬
  ‫→ برنام ‌هریــزی کمپی ‌نهــا → اجــرا‪ ،‬کنتــرل و ارزیابــی‬

‫کمپی ‌نهـای روابـط عمومـی بـه عنـوان ابزارهایـی قدرتمنـد‪ ،‬م ‌یتوانند‬
‫بـه مدیریـت تصویر سـازمان‪ ،‬افزایـش آگاهی عمومـی و تعامـل موثر با‬
‫مخاطبـان کمـک کننـد‪ .‬ایـن کمپی ‌نهـا شـامل مجموعـ ‌های از اقدامات‬
‫هماهنگ و اسـتراتژیک هسـتند که با هـدف ارتقای ارتباطات سـازمانی‬

                    ‫و ایجـاد تأثیـر مثبـت در جامعه طراحی م ‌یشـوند‪.‬‬

                             ‫ابزارهای کلیدیدر کمپین‌هایروابطعمومی‪:‬‬
           ‫برگزاری رویدادها و جلسات برای تعامل مستقیم با مخاطبان‬

                                  ‫انتشار خبرها و بیانی ‌ههای مطبوعاتی‬
                                    ‫همکاری با اینفلوئنسرها و رسان ‌هها‬
                                       ‫استفاده از شبک ‌ههای اجتماعی‬
                                    ‫رپرتاژ‪ ،‬تبلیغات و تبلیغات محیطی‬

                             ‫نقش کمپین‌هادر تغییر رفتار و آ گاه ‌یافزایی‬
‫کمپی ‌نهــا نقــش مهمــی در آگاه ‌یبخشــی و تغییــر رفتــار افــراد و‬
‫جوامــع دارنــد‪ .‬ایــن کمپی ‌نهــا از طریــق اســتراتژ ‌یهای ارتباطــی‬
‫و تبلیغاتــی‪ ،‬پیا ‌مهــای مهمــی را منتقــل کــرده و جامعــه را بــه‬

‫شماره ‪ 16‬و ‪ | 17‬فروردین و اردیبهشت | ‪27 | 1404‬‬
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32