Page 21 - 20 - 21
P. 21
روابــط عمومــی در شــهرداری بــا روابــط عمومـی در سـازما نهای
دیگــه چــه تفاو تهایــی داره؟
روابـط عمومـی شـهرداری ترکیبـی از رسـانه ،فرهنـگ ،اجتمـاع
و مدیریـت بحـران اسـت؛ مسـئولیتی چندلایـه کـه هـم دشـوار
اسـت و هـم ارزشـمند .شـامل:
مخاطــب گســترده :همــ ه مــردم شــهر از کــودک تــا ســالمند و
مســافر.
خدمــات روزمــره :کوچکتریــن اختــال در خدمــات شــهری
حساســیت زیــادی ایجــاد م یکنــد.
حضـور ۲۴سـاعته :مسـائل شـهری تعطیل یبـردار نیسـت ،روابـط
عمومــی همیشــه در آماد هبــاش اســت.
مدیریــت بحــران :در رخدادهایــی مثــل
آتشســوزی ،ســیلاب یــا اعتراضــات،
همیشهرویخلاقیت روابــط عمومــی محــور اطلا عرســانی و
تاکیدداشتم؛مثلااولین آرامســازی افــکار عمومــی اســت.
ویدیوهایی که بعدها مقابلـه بـا اخبـار منفـی :شـهرداری اغلـب
الگوشدن،از منطقه۱۸ اولیــن مقصــد نقــد و مطالبهگــری اســت،
شروع کردمودر منطقه بنابرایــن شــفافیت و بازنمایــی درســت
۲۲گسترد هترشکردم.
واقعیــت ضــروری اســت.
اینمسیر نشونداد نقـش فرهنگی-اجتماعـی :روابـط عمومـی
چطور یکایدهم یتونهبه بایـد حـس تعلـق و مشـارکت شـهروندان
الگوییپایدار تبدیلبشه
را تقویـت کنـد ،نـه فقـط خبررسـانی.
در مدیریـت یـک تیـم روابـط عمومـی ،چـه رویکـردی رو بیشـتر مؤثـر
م یدونیـد :تمرکـز بـر خلاقیـت فـردی یـا نظـم سـازمانی؟
مدیریـت تیـم روابـط عمومـی بـرای مـن یعنـی ترکیـب خلاقیـت
و نظــم؛ چــون هیچکــدوم ب هتنهایــی جــواب نمــ یده .خلاقیــت
بـدون نظـم ایدههـا رو نیمـ هکاره میکنـه و نظـم بـدون خلاقیـت
کار رو خشــک و بــ یروح.
همیشــه روی خلاقیــت تاکیــد داشــتم؛ مثــا اولیــن ویدیوهایــی
کـه بعدهـا الگـو شـدن ،از منطقـه ۱۸شـروع کـردم و در منطقـه
۲۲گســترد هترش کــردم .ایــن مســیر نشــون داد چطــور یــک
ایــده میتونــه بــه الگویــی پایــدار تبدیــل بشــه.
همیشـه فضـا رو بـاز گذاشـتم تـا همکارهـا راحـت ایـده بـدن و
شماره 20و | 21مرداد و شهریور ماه | 19 | 1404

