Page 24 - 20 - 21
P. 24

‫گپ‬                     ‫‪22‬‬

‫| ماهــــــــنامه داخـــــــــــــلی‬
‫روابط عمومیهای شهرداری تهران‬
‫شماره ‪ 20‬و ‪ | 21‬مرداد و شهریور | ‪1404‬‬

‫بـالا م ‌یبـرد‪ ،‬بلکـه در شـرایطی ماننـد جنـگ دوازده‌روزه‪ ،‬امـکان‬
‫تولیـد محتـوای خلاقانـه بـا بازدیدهـای میلیونـی را فراهـم کـرده‬
‫اســت‪ .‬هــوش مصنوعــی زبــان آینــده روابــط عمومــی اســت و‬
‫یادگیــری و به‌کارگیــری آن بایــد از همیــن امــروز جــدی گرفتــه‬

        ‫شــود تــا فاصلــه مدیریــت شــهری و مــردم کمتــر شــود‪.‬‬

‫چـهراهکارهایـیبرایجلبمشـارکتشـهرونداندر تصمی ‌مگیر ‌یها‬
                                    ‫وبرنام ‌ههـایشـهریدارید؟‬

‫بــه نظــرم جلــب مشــارکت شــهروندان در تصمیم‌گیر ‌یهــای‬

‫شــهری فقــط بــا شــعار محقــق نم ‌یشــه؛ بایــد ســاختار و ابــزار‬

‫مناسـب بـراش فراهـم بشـه‪ .‬اولیـن قـدم‪ ،‬شـنیدن واقعـی صـدای‬

‫مردمـه‪ .‬مـا بایـد کانال‌هایـی داشـته باشـیم کـه شـهروند بتونـه‬

‫به‌راحتـی نظـرش رو منتقـل کنـه و مطمئـن باشـه اون نظـر جـدی‬

‫گرفتــه می‌شــه‪ .‬امــروز فنــاوری و ابزارهــای‬

‫نویـن ایـن فرصـت رو فراهـم کـرده‪.‬‬

‫شــبک ‌ههای اجتماعــی و حتــی هــوش‬             ‫شفافیت‪ ،‬دسترسی‬
‫مصنوعـی می‌تونـن کمـک کنـن تـا نظـرات‬           ‫لحظ ‌های شهروندان‬
‫مــردم جمــ ‌عآوری‪ ،‬تحلیــل و تبدیــل بــه‬      ‫به اطلاعات و ثبت‬
‫داده‌هــای کاربــردی بشــن‪ .‬ایــن داده‌هــا‬     ‫گزار ‌شها از طریق‬
‫اگــر درســت اســتفاده بشــن‪ ،‬می‌تونــن در‬      ‫اپلیکیشن‌ها‪ ،‬اعتماد‬
‫تصمی ‌مگیری‌هــای شــهری اثــر مســتقیم‬         ‫عمومی را افزایش‬
‫بـذارن‪ .‬از طـرف دیگـه‪ ،‬تجربـه نشـون داده‬        ‫می‌دهد‪ .‬در مدیریت‬
‫کمپی ‌نهـای مشـارکتی خیلـی مؤثـرن‪ .‬مثـ ًا‬       ‫بحران نیز سرعت‬
‫همــون پــروژه «ســیزده‌به‌در» کــه اجــرا‬      ‫اطلاع‌رسانی برای‬
‫کردیــم‪ ،‬مــردم رو نــه ب ‌هعنــوان مخاطــب‪،‬‬    ‫مقابله با شایعات‬
                                                ‫حیاتی است‬

‫بلکــه به‌عنــوان بازیگــر اصلــی وارد ماجــرا‬

‫کـرد‪ .‬همیـن باعـث شـد نتیجـ ‌هاش ملمو ‌ستـر و اثرگذارتـر باشـه‪.‬‬

‫راهـکار دیگـه اسـتفاده از ظرفیـت محـات و انجم ‌نهـای محلیـه‪.‬‬

‫وقتــی جلســات مشــورتی یــا برنامه‌هــای گفت‌وگــو در ســطح‬

‫محلــه برگــزار م ‌یشــه‪ ،‬مــردم احســاس می‌کنــن صدا ‌یشــون‬

‫مســتقیم شــنیده می‌شــه‪.‬‬

‫و در نهایـت‪ ،‬شـفافیت خیلـی مهمـه‪ .‬اگـر شـهروند ببینـه نظـرش‬
‫واقعـ ًا در تصمی ‌مهـا اثـر گذاشـته و خروجـی‌اش بهـش برگردونـده‬

‫شــده‪ ،‬اعتمــاد می‌کنــه و مشــارکتش هــم بیشــتر م ‌یشــه‪.‬‬
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29