Page 11 - 20 - 21
P. 11
رعایــت معیارهــای متنوعــی اســت کــه در پنــج دســته علمــی و
آموزشــی ،حرفــ های و مهارتــی ،مدیریتــی ،فــردی و شــخصیتی و
همچنیـن توانمند یهـای فنـاوری اطلاعـات و ابزارهـای دیجیتـال
دســت هبندی شــد هاند.
ایـن معیارهـا شـامل حداقـل مـدرک تحصیلـی مرتبـط ارتباطـات،
علـوم اجتماعـی ،علـوم سیاسـی و مدیریـت آشـنایی بـا مدیریـت
شــهری و قوانیــن مرتبــط ،مهارتهــای ارتباطــی ،توانایــی
مدیریــت بحــران ،تســلط بــر ابزارهــای رســان های و دیجیتــال،
روحیــه کار تیمــی ،صداقــت ،شــفافیت ،انعطا فپذیــری و توانایــی
تحلیــل داد ههــا و اســتفاده از فناوریهــای نویــن اســت .بدیــن
ترتیـب ،مدیـران روابـط عمومـی بایـد ترکیبـی از دانـش نظـری،
مهارتهــای عملــی و ویژگیهــای شــخصیتی مناســب را دارا
باشــند.
فرآیند انتخاب و ارزیابی مدیران
انتخاب مدیران روابط عمومی از دو طریق صورت میگیرد؛
معرفی فرد از سوی بالاترین مقام مسئول محل خدمت
شناسـایی افـراد توانمنـد از طریـق «بانک اسـتعدادهای روابـط عمومی،
رسـانه و ارتباطـات» مسـتقر در مرکـز ارتباطـات و امـور بی نالملل
فرآینــد ارزیابــی عملکــرد نیــز بــر پایــه شــاخصهای متعــددی
انجــام م یشــود؛ از جملــه تحقــق اهــداف کلان ارتباطــی
شــهرداری ،میــزان اطلاعرســانی مؤثــر بــه شــهروندان ،کیفیــت
پوشــش رســان های اقدامــات مدیریــت شــهری ،نحــوه مدیریــت
شماره 20و | 21مرداد و شهریور ماه | 9 | 1404

