Page 11 - 20 - 21
P. 11

‫رعایــت معیارهــای متنوعــی اســت کــه در پنــج دســته علمــی و‬
‫آموزشــی‪ ،‬حرفــ ‌های و مهارتــی‪ ،‬مدیریتــی‪ ،‬فــردی و شــخصیتی و‬
‫همچنیـن توانمند ‌یهـای فنـاوری اطلاعـات و ابزارهـای دیجیتـال‬

                                            ‫دســت ‌هبندی شــد ‌هاند‪.‬‬
‫ایـن معیارهـا شـامل حداقـل مـدرک تحصیلـی مرتبـط ارتباطـات‪،‬‬
‫علـوم اجتماعـی‪ ،‬علـوم سیاسـی و مدیریـت آشـنایی بـا مدیریـت‬
‫شــهری و قوانیــن مرتبــط‪ ،‬مهارت‌هــای ارتباطــی‪ ،‬توانایــی‬
‫مدیریــت بحــران‪ ،‬تســلط بــر ابزارهــای رســان ‌های و دیجیتــال‪،‬‬
‫روحیــه کار تیمــی‪ ،‬صداقــت‪ ،‬شــفافیت‪ ،‬انعطا ‌فپذیــری و توانایــی‬
‫تحلیــل داد ‌ههــا و اســتفاده از فناوری‌هــای نویــن اســت‪ .‬بدیــن‬
‫ترتیـب‪ ،‬مدیـران روابـط عمومـی بایـد ترکیبـی از دانـش نظـری‪،‬‬
‫مهارت‌هــای عملــی و ویژگی‌هــای شــخصیتی مناســب را دارا‬

                                                             ‫باشــند‪.‬‬

                               ‫فرآیند انتخاب و ارزیابی مدیران‬

            ‫انتخاب مدیران روابط عمومی از دو طریق صورت می‌گیرد؛‬
             ‫معرفی فرد از سوی بالاترین مقام مسئول محل خدمت‬
‫شناسـایی افـراد توانمنـد از طریـق «بانک اسـتعدادهای روابـط عمومی‪،‬‬
       ‫رسـانه و ارتباطـات» مسـتقر در مرکـز ارتباطـات و امـور بی ‌نالملل‬
‫فرآینــد ارزیابــی عملکــرد نیــز بــر پایــه شــاخص‌های متعــددی‬
‫انجــام م ‌یشــود؛ از جملــه تحقــق اهــداف کلان ارتباطــی‬
‫شــهرداری‪ ،‬میــزان اطلاع‌رســانی مؤثــر بــه شــهروندان‪ ،‬کیفیــت‬
‫پوشــش رســان ‌های اقدامــات مدیریــت شــهری‪ ،‬نحــوه مدیریــت‬

 ‫شماره ‪ 20‬و ‪ | 21‬مرداد و شهریور ماه | ‪9 | 1404‬‬
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16