Page 44 - all
P. 44

‫نشست‬                            ‫‪42‬‬

‫| ماهــــــــنامه داخـــــــــــــلی‬
‫روابط عمومیهای شهرداری تهران‬
‫شمـــــــــاره ‪ | 22‬مهـــــــــر مــــــــاه | ‪1404‬‬

‫سـبزی تأکیـد کـرد کـه عملکـرد مطلـوب شـهرداری کـرج در عرصـه‬
‫اطلاع‌رســانی و نقش‌آفرینــی آن در مدیریــت شــهری‪ ،‬ایــن کلانشــهر‬
‫را بـه نمونـه‌ای شـاخص در میـان کلانشـهرها تبدیـل کـرده اسـت و بـر‬
‫همیـن اسـاس‪ ،‬میزبانـی نخسـتین نشسـ ‌تها بـه اداره کل ارتباطـات و‬

                         ‫امـور بین‌الملـل کـرج واگـذار شـده اسـت‪.‬‬

                              ‫تحول در مأموریت روابط عمومی‬
‫یکــی از محورهــای کلیــدی نشســت‪ ،‬بررســی تحــول جایــگاه روابــط‬
‫عمومـی در مدیریـت شـهری بـود‪ .‬مدیـران حاضـر تأکیـد کردنـد کـه‬
‫روابــط عموم ‌یهــا دیگــر واحدهــای صرفــاً اطلاع‌رســان یــا تشــریفاتی‬
‫نیسـتند‪ ،‬بلکـه بخشـی از نظـام حکمرانـی شـهری محسـوب می‌شـوند‬
‫و بایــد نقش‌هــای تحلی ‌لگــر‪ ،‬جریان‌ســاز‪ ،‬اقنا ‌عگــر و کن ‌شگــر‬

                                          ‫اجتماعــی را ایفــا کننــد‪.‬‬
‫سـبزی در ایـن زمینـه اظهـار داشـت‪« :‬مطابـق نتایـج مرکـز پژوهش‌های‬
‫مجلـس‪ ۷۰ ،‬درصـد مطالبـات اجتماعـی از بسـتر شـبک ‌ههای اجتماعـی‬
‫شــکل م ‌یگیــرد‪ .‬ایــن یعنــی اگــر روابــط عمومــی حضــور فعــال و‬
‫نقش‌آفرینــی هوشــمندانه نداشــته باشــد‪ ،‬ایــن مطالبــات بــه نتیجــه‬
‫نمی‌رســد‪ .‬روابــط عمومــی امــروز بایــد مدیــر میــدان ارتباطــات‬

          ‫اجتماعــی باشــد‪ ،‬نــه صرفــا منتشــرکننده پیــام ســازمان‪».‬‬

                              ‫ضرورت‌های جدید روابط عمومی‬
‫نشســت همچنیــن بــه ضرور ‌تهــای نویــن روابــط عمومــی در جهــان‬

                                ‫امــروز اختصــاص داشــت‪ ،‬از جملــه‪:‬‬
                           ‫مدیریت افکار عمومی به جای مدیریت خبر‬
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49