Page 44 - all
P. 44
نشست 42
| ماهــــــــنامه داخـــــــــــــلی
روابط عمومیهای شهرداری تهران
شمـــــــــاره | 22مهـــــــــر مــــــــاه | 1404
سـبزی تأکیـد کـرد کـه عملکـرد مطلـوب شـهرداری کـرج در عرصـه
اطلاعرســانی و نقشآفرینــی آن در مدیریــت شــهری ،ایــن کلانشــهر
را بـه نمونـهای شـاخص در میـان کلانشـهرها تبدیـل کـرده اسـت و بـر
همیـن اسـاس ،میزبانـی نخسـتین نشسـ تها بـه اداره کل ارتباطـات و
امـور بینالملـل کـرج واگـذار شـده اسـت.
تحول در مأموریت روابط عمومی
یکــی از محورهــای کلیــدی نشســت ،بررســی تحــول جایــگاه روابــط
عمومـی در مدیریـت شـهری بـود .مدیـران حاضـر تأکیـد کردنـد کـه
روابــط عموم یهــا دیگــر واحدهــای صرفــاً اطلاعرســان یــا تشــریفاتی
نیسـتند ،بلکـه بخشـی از نظـام حکمرانـی شـهری محسـوب میشـوند
و بایــد نقشهــای تحلی لگــر ،جریانســاز ،اقنا عگــر و کن شگــر
اجتماعــی را ایفــا کننــد.
سـبزی در ایـن زمینـه اظهـار داشـت« :مطابـق نتایـج مرکـز پژوهشهای
مجلـس ۷۰ ،درصـد مطالبـات اجتماعـی از بسـتر شـبک ههای اجتماعـی
شــکل م یگیــرد .ایــن یعنــی اگــر روابــط عمومــی حضــور فعــال و
نقشآفرینــی هوشــمندانه نداشــته باشــد ،ایــن مطالبــات بــه نتیجــه
نمیرســد .روابــط عمومــی امــروز بایــد مدیــر میــدان ارتباطــات
اجتماعــی باشــد ،نــه صرفــا منتشــرکننده پیــام ســازمان».
ضرورتهای جدید روابط عمومی
نشســت همچنیــن بــه ضرور تهــای نویــن روابــط عمومــی در جهــان
امــروز اختصــاص داشــت ،از جملــه:
مدیریت افکار عمومی به جای مدیریت خبر

