Page 48 - all
P. 48
بی نالملل 46
| ماهــــــــنامه داخـــــــــــــلی
روابط عمومیهای شهرداری تهران
شمـــــــــاره | 22مهـــــــــر مــــــــاه | 1404
مدیر یت ارتباطات
در بحران
مائده عباسی فشمی
بحـرانبـهعنـوانشـرایطیتعریـفم یشـود که عـدمانطبـاقبیـن
نیازهــاومنابع بــهوجــودم یآیــدب هنحــوی کــهبقــایسیســتمبــه
خطـر بیافتـد.در چنیـنشـرایطی،مدیریـتبحـرانبـهمعنـایانجـاموظایـف،
ایفـاینقـشو کسـبمهار تهـایمدیریتـیدر شـرایطبحرانـیاسـت.روابـط
عمومــیبــهعنــوانبــازویارتباطــیســازما نهاودول تهــا،نقــش کلیــدی
در مدیریــتبحــرانایفــام یکنــد.ایــننقــشتنهــامحــدودبــهاطلا عرســانی
نیســت،بلکــهشامل آگا هســازی،انعــکاسعملکــردوتوســعۀمشــارکت
م یشــود .روابــطعمومــیدر بحــرانبایــدبــهدنبــال کاهــشتلفــاتمالــیو
جان ـی ،نگهداش ـت نظ ـم و امنی ـت عموم ـی و حف ـظ اعتم ـاد عموم ـی باش ـد.
مدیریـت ارتباطـات در بحـران محدود بـه حین بحران نیسـت بلکه
پیـش از آن و پس از حادثـه را در برم یگیرد .هـر واحد روابط عمومی
بـا اقدامات زیـر در گسـترۀ مخاطبان خـود م یتواند پیـش از بحران
آمادگ یهـای لازم را تـدارک ببیند:

