Page 48 - all
P. 48

‫بی ‌نالملل‬                        ‫‪46‬‬

‫| ماهــــــــنامه داخـــــــــــــلی‬
‫روابط عمومیهای شهرداری تهران‬
‫شمـــــــــاره ‪ | 22‬مهـــــــــر مــــــــاه | ‪1404‬‬

      ‫مدیر یت ارتباطات‬
               ‫در بحران‬

                                                              ‫مائده عباسی فشمی‬

‫بحـرانبـهعنـوانشـرایطیتعریـفم ‌یشـود که‪ ‬عـدمانطبـاقبیـن‬
‫نیازهــاومنابع‪ ‬بــهوجــودم ‌یآیــدب ‌هنحــوی کــهبقــایسیســتمبــه‬
‫خطـر بیافتـد‪.‬در چنیـنشـرایطی‪،‬مدیریـتبحـرانبـهمعنـایانجـاموظایـف‪،‬‬
‫ایفـاینقـشو کسـبمهار ‌تهـایمدیریتـیدر شـرایطبحرانـیاسـت‪.‬روابـط‬
‫عمومــیبــهعنــوانبــازویارتباطــیســازما ‌نهاودول ‌تهــا‪،‬نقــش کلیــدی‬
‫در مدیریــتبحــرانایفــام ‌یکنــد‪.‬ایــننقــشتنهــامحــدودبــهاطلا ‌عرســانی‬
‫نیســت‪،‬بلکــهشامل‪ ‬آگا ‌هســازی‪،‬انعــکاسعملکــردوتوســعۀمشــارکت‬
‫م ‌یشــود‪ .‬روابــطعمومــیدر بحــرانبایــدبــهدنبــال کاهــشتلفــاتمالــیو‬
‫جان ـی‪ ،‬نگهداش ـت نظ ـم و امنی ـت عموم ـی و حف ـظ اعتم ـاد عموم ـی باش ـد‪.‬‬

‫مدیریـت ارتباطـات در بحـران محدود بـه حین بحران نیسـت بلکه‬
‫پیـش از آن و پس از حادثـه را در برم ‌یگیرد‪ .‬هـر واحد روابط عمومی‬
‫بـا اقدامات زیـر در گسـترۀ مخاطبان خـود م ‌یتواند پیـش از بحران‬

                                ‫آمادگ ‌یهـای لازم را تـدارک ببیند‪:‬‬
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53