Page 92 - alllllll
P. 92
بینالملل 90
| ماهــــــــنامه داخـــــــــــــلی
روابط عمومیهای شهرداری تهران
شماره 14و | 15بهمن و اسفند ماه
نتیجهگیری
ایــن رویکــرد جســورانه و خلاقانــه نــه تنهــا توانســت توجــه
مشـتریان را جلـب کنـد بلکـه تصویـر برنـد KFCرا نیـز تقویـت
کـرد و نشـان داد کـه چگونـه م یتـوان بـا اسـتفاده از فروتنـی و
شــو خطبعی در مواجهــه بــا بحرا نهــا عمــل کــرد.
بازگشت KFCبه بازار
در تاریــخ 23فوریــه ،تبلیغــی کــه تنهــا در دو روزنامــه مذکــور
در بریتانیــا منتشــر شــد ،تأثیــر چشــمگیری داشــت و منجــر
بــه انتشــار بیــش از 700مقالــه خبــری و بح ثهــای تلویزیونــی
شـد کـه در مجمـوع بـه مخاطبانـی بـا تعـداد 797میلیـون نفـر
در سراســر جهــان دســت یافــت .عــاوه بــر ایــن 219 ،میلیــون
کاربـر رسـان ههای اجتماعـی نیـز بـا تصویـر برنـد « »FCKمواجـه
شــدند ،بــه طــوری کــه طــی ســه مــاه ،ایــن کمپیــن توانســت
دسترسـی کل درآمـدی بیـش از یـک میلیـارد نفـر را ایجـاد کند.
همـه اینهـا تنهـا از یـک آگهـی مطبوعاتـی حاصـل شـد.
بازگشت به حالت عادی
در هفت ههــای پــس از را هانــدازی کمپیــن KFC ،بــه تدریــج
عملیــات خــود را بــه حالــت عــادی بازگردانــد و رســتورا نها
توانســتند دوبــاره بــاز شــوند و منــوی کامــل خــود را ارائــه
دهنــد .همچنیــن DHL ،از برخــی وظایــف خــود محــروم شــد و
تحویـل بـه 350شـعبه در شـمال انگلسـتان و اسـکاتلند دوبـاره
بــه Bidvest Logisticsواگــذار شــد.
تأثیرات مثبت بر برند
بـا ایـن حـال ،شـواهد نشـان م یدهـد کـه ایـن وضعیـت صرفـ ًا
یــک «بازگشــت بــه حالــت عــادی» بــرای KFCنبــود .در واقــع،
بــه نظــر میرســد کــه ایــن تبلیــغ بــه زنجیــره غذایــی کمــک
کـرده اسـت تـا بـدون هیـچ گونـه آسـیب دائمـی بـه برنـد خـود
از ایـن بحـران خـارج شـود.
بــر اســاس داد ههــای ،YouGov BrandIndexواکنــش KFCبــه
ایـن رویدادهـا تأثیـری بـر افـکار عمومـی بریتانیـا داشـت29 .
درصــد از مــردم متوجــه چیــزی دربــاره ایــن رســتوران فســت