Page 93 - alllllll
P. 93

‫فــود در آن زمــان شــدند کــه ایــن رقــم نســبت بــه ‪ 7‬درصــد‬
‫قبــل از شــروع مشــکلات افزایــش یافتــه بــود‪ .‬امتیــاز تصویــر‬
‫برنـد ‪ KFC‬در میـان مصرف‌کننـدگان در زمـان کمبـود‪ 9 ،‬امتیـاز‬
‫کاهــش یافــت و از ‪ 2-‬بــه ‪ 12-‬رســید‪ ،‬امــا پــس از آن بــه ‪1-‬‬
‫بازگشــت کــه آملیــا بروفــی‪ ،‬مدیــر برندهــا‪ ،‬ایــن موضــوع را‬

                ‫نشــا ‌ندهنده موفقیــت بازیابــی برنــد دانســت‪.‬‬

                                                      ‫تاب‌آوری برند‬
‫مه ‌متــر از همــه‪ ،‬بروفــی اضافــه کــرد کــه برنــد ‪« KFC‬بســیار‬
‫مقـاوم» اسـت میـان افـرادی کـه ممکـن اسـت بـه خـوردن غـذا‬
‫در ‪ KFC‬فکــر کننــد‪ .‬در میــان ایــن گــروه‪ ،‬امتیــاز تصویــر ‪KFC‬‬
‫تنهـا چنـد امتیـاز در زمـان بحـران کاهـش یافـت و امتیـاز ‪57‬‬

    ‫آن حتـی یـک امتیـاز بالاتـر از سـطح قبـل از بحـران بـود‪.‬‬

                                                      ‫حمایت داخلی‬
‫ایـن کمپیـن همچنیـن بـه ترمیـم تقسـیمات داخلـی بالقـوه مضر‬
‫در شــرکت کمــک کــرد‪ .‬فــارن اظهــار داشــت‪« :‬پــس از اجــرای‬
‫تبلیــغ‪ ،‬فکــر م ‌یکنــم اعضــای تیــم مــا احســاس حمایــت و‬
‫ارزشـمندی کردنـد و اینکـه مشتریانشـان فهمیدنـد ایـن مشـکل‬
‫تقصیـر آنهـا نیسـت و نبایـد خشـم خـود را متوجـه آنهـا کننـد‪،‬‬
‫بلکـه بایـد آن را متوجـه برنـد کننـد‪ .‬ایـن چیـزی بـود کـه مـا‬

      ‫م ‌یخواســتیم انجــام دهیــم؛ حمایــت از تی ‌مهــای خــود‪».‬‬
‫در نهایــت‪ ،‬کمپیــن مبــارزه بــا ســرخ شــدن ‌یها نــه تنهــا بــه‬
‫‪ KFC‬کمـک کـرد تـا از بحـران عبـور کنـد بلکـه موجـب تقویـت‬
‫تصویــر برنــد و ایجــاد حــس همبســتگی در میــان کارکنانــش‬
‫شـد‪ .‬ایـن تجربـه نشـا ‌ندهنده قـدرت خلاقیـت و ارتبـاط مؤثـر‬

                           ‫بـا مشـتریان در زمـان بحـران اسـت‪.‬‬

‫شماره ‪ 14‬و ‪ | 15‬بهمن و اسفند | ‪91 | 1403‬‬
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98