Page 91 - alllllll
P. 91

‫اجرای خلاقانه‬
‫اجــرای خلاقانــه نیــز از اهمیــت بالایــی برخــوردار بــود‪ .‬مــردم‬
‫بریتانیــا بــه خوبــی بــا عذرخواهی‌هــای خالــی و شــرکتی آشــنا‬
‫هســتند‪ .‬بــرای اینکــه ‪ KFC‬بتوانــد توجــه مخاطبــان را جلــب‬
‫کنـد‪ ،‬نیـاز بـود کـه رویکـرد سـنتی مدیریـت بحـران را تغییـر‬
‫دهــد و از عذرخواهی‌هــای معمولــی در تلویزیــون و تمایــل بــه‬

     ‫ســرزنش شــریک تحویــل جدیــد خــود‪ ،DHL ،‬دوری کنــد‪.‬‬
‫بــه جــای آن‪ ،‬بــا هدایــت بــر اســاس «‪ »H3‬یعنــی «فروتنــی‪،‬‬
‫شــو ‌خطبعی و صداقــت»‪ KFC ،‬تصمیــم گرفــت از یــک کلمــه‬
‫سـ ‌هحرفی دیگـر بـرای بیـان «حقیقـت» بـه شـیو ‌های جسـورانه‬
‫و صمیمــی اســتفاده کنــد‪ .»FCK« :‬ایــن بــازی کلامــی بــر روی‬
‫ســطل مــرغ توج ‌ههــا را جلــب کــرد و ســپس عذرخواهــی‌ای را‬

                         ‫بــا زبانــی ســاده و محــاوره‌ای ارائــه داد‪.‬‬

                                                       ‫محتوای تبلیغ‬
‫تبلیـغ بـا شـوخی آغاز شـد‪« :‬یک رسـتوران مـرغ بدون مـرغ‪ .‬این‬
‫ایـده‌آل نیسـت‪ ».‬و ادامـه داد‪« :‬هفتـه سـختی بـوده اسـت‪ ،‬امـا ما‬
‫در حـال پیشـرفت هسـتیم و هـر روز مر ‌غهـای تـازه بیشـتری به‬

                         ‫رسـتوران‌های مـا تحویـل داده م ‌یشـود‪».‬‬
‫ایـن تبلیـغ بـا هدایـت مصرف‌کننـدگان بـه یـک میکـرو سـایت‬
‫اختصاصـی پایـان یافـت کـه دوبـاره از شـو ‌خطبعی بـرای کاهـش‬

                              ‫نارضایتـی مشـتریان اسـتفاده کـرد‪.‬‬

‫شماره ‪ 14‬و ‪ | 15‬بهمن و اسفند | ‪89 | 1403‬‬
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96