Page 91 - alllllll
P. 91
اجرای خلاقانه
اجــرای خلاقانــه نیــز از اهمیــت بالایــی برخــوردار بــود .مــردم
بریتانیــا بــه خوبــی بــا عذرخواهیهــای خالــی و شــرکتی آشــنا
هســتند .بــرای اینکــه KFCبتوانــد توجــه مخاطبــان را جلــب
کنـد ،نیـاز بـود کـه رویکـرد سـنتی مدیریـت بحـران را تغییـر
دهــد و از عذرخواهیهــای معمولــی در تلویزیــون و تمایــل بــه
ســرزنش شــریک تحویــل جدیــد خــود ،DHL ،دوری کنــد.
بــه جــای آن ،بــا هدایــت بــر اســاس « »H3یعنــی «فروتنــی،
شــو خطبعی و صداقــت» KFC ،تصمیــم گرفــت از یــک کلمــه
سـ هحرفی دیگـر بـرای بیـان «حقیقـت» بـه شـیو های جسـورانه
و صمیمــی اســتفاده کنــد .»FCK« :ایــن بــازی کلامــی بــر روی
ســطل مــرغ توج ههــا را جلــب کــرد و ســپس عذرخواهــیای را
بــا زبانــی ســاده و محــاورهای ارائــه داد.
محتوای تبلیغ
تبلیـغ بـا شـوخی آغاز شـد« :یک رسـتوران مـرغ بدون مـرغ .این
ایـدهآل نیسـت ».و ادامـه داد« :هفتـه سـختی بـوده اسـت ،امـا ما
در حـال پیشـرفت هسـتیم و هـر روز مر غهـای تـازه بیشـتری به
رسـتورانهای مـا تحویـل داده م یشـود».
ایـن تبلیـغ بـا هدایـت مصرفکننـدگان بـه یـک میکـرو سـایت
اختصاصـی پایـان یافـت کـه دوبـاره از شـو خطبعی بـرای کاهـش
نارضایتـی مشـتریان اسـتفاده کـرد.
شماره 14و | 15بهمن و اسفند | 89 | 1403