Page 45 - 16 & 17 all
P. 45
آن توسـط مخاطبـان بـود .در مراحـل ابتدایـی ،مقاوم تهایـی از سـوی
بخ شهـای درونسـازمانی و همچنیـن برخـی مخاطبـان بیرونـی وجـود
داشـت .امـا بـا اسـتمرار فعالی تهـا ،تولیـدات متنـوع ،بهرهگیـری از زبـان
سـاده و قابـل فهـم بـرای مـردم و تمرکـز بـر نیازهـای واقعـی جامعـه،
توانسـتیم ایـن چال شهـا را تـا حـد زیـادی پشـت سـر بگذاریـم.
آیا در رقابت با سایر مناطق و ارگانها قرار گرفتید؟
بلــه ،قطعــاً در رقابــت قــرار گرفتیــم .البتــه رقابــت در ایــن حــوزه را
مثبــت ارزیابــی م یکنیــم؛ چراکــه توانســتیم الگویــی نــو بــرای ســایر
مناطـق شـهرداری و ارگا نهـای مشـابه ایجـاد کنیـم .ایـن رقابـت سـالم
و سـازنده ،انگیـزه بیشـتری بـرای بهبـود کیفیـت تولیـدات اطلاعرسـانی
و تبلیغاتـی در سـطح منطقـه و حتـی در مقیـاس شـهری فراهـم کـرده
اسـت.
شهروندان در این برند چه جایگاهی داشتند؟
مخاطــب اصلــی در فرآینــد برندســازی ،شــهروندان منطقــه ۲
تهــران بودنــد .در طراحــی و پیادهســازی برنــد ،تــاش شــد
دیدگاههــا ،خواســتهها و ســلیقههای آنــان لحــاظ شــود تــا
برنــد بــه صــورت طبیعــی توســط جامعــه پذیرفتــه شــود و در
مســیر اطلا عرســانی ،تأثیرگــذاری بیشــتری داشــته باشــد.
از جملــه اقدامــات شــاخص در ایــن زمینــه ،پــروژه «آقــای ۲شــواری»
اســت؛ کاراکتــری دوس تداشــتنی کــه بــا اســتفاده از قال بهایــی
نظیــر انیمیشــن ،عروســک و کتا بهــای کودکانــه ،ارتبــاط مؤثــری بــا
شــهروندان برقــرار م یکنــد
و پیا مهــای آموزشــی را
منتقــل میســازد.
چقــدر از تبلیغــات
اســتفاده کردیــد؟
تبلیغـات یکـی از سـتونهای
اصلــی فرآینــد برندســازی
و اطلاعرســانی اســت .مــا
نیــز در راســتای معرفــی
برنــد ،از ظرفیتهــای