Page 43 - 16 & 17 all
P. 43

‫در ایجــاد برنــد‪ ،‬در مرحلــه اول چــه نیازهایــی را در نظــر‬

                     ‫گرفتیــد و چــه هدفــی را دنبــال کردیــد؟‬
‫یکـی از عوامـل مؤثـر در افزایـش بهـره‌وری و ســازمان‪ ،‬جلـب اعتمـاد‬
‫عمومــی اســت؛ موضوعــی کــه نقــش بســیار مهمــی در توســعه‬
‫ارتباطـات و ارتقـای رضایـت مخاطبـان ایفـا م ‌یکنـد‪ .‬اعتمـاد عمومـی‬
‫زمانــی حاصــل م ‌یشــود کــه مراجعــان ســازمان‪ ،‬از خدمــات دریافتــی‬
‫رضایـت کامـل داشـته و نسـبت بـه عملکـرد سـازمان اطمینـان یابنـد‪.‬‬
‫روابــط عمومــی منطقــه ‪ ۲‬تهــران بــا درک ضــرورت بهر‌هگیــری از‬
‫شــیوه‌های تخصصــی‪ ،‬تصمیــم گرفــت بــا تکیــه بــر تقویــت اعتمــاد‬
‫عمومــی‪ ،‬فرآینــد برندســازی را آغــاز کنــد‪ .‬هــدف از ایــن اقــدام آن‬
‫بــود کــه مخاطبــان‪ ،‬محصــولات اطلا ‌عرســانی تولیــد شــده توســط‬
‫منطقــه ‪ ۲‬را از میــان گزینه‌هــای متنــوع موجــود انتخــاب کننــد‪.‬‬
‫در فرآینــد ایجــاد برنــد‪ ،‬بــا تکیــه بــر اصــول حرفــه‌ای برندســازی‪،‬‬
‫درصــدد ایجــاد یــک هویــت ثابــت‪ ،‬مثبــت و مانــدگار از ســازمان و‬
‫خدمــات آن در ذهــن مخاطبــان بودیــم‪ .‬هــدف نهایــی نیــز ایــن بــود‬
‫کـه حـس تعلـق خاطـر شـهروندان منطقـه ‪ ۲‬تهـران بـه محـل سـکونت‬
‫یـا کسـ ‌بوکار خـود تقویـت شـود‪ .‬ایـن مسـیر از طریـق ترکیـب عناصـر‬
‫بصــری همچــون طراحــی لوگــو‪ ،‬گرافی ‌کهــای اختصاصــی و هویــت‬

                                     ‫بصــری ســازمانی پیــش رفــت‪.‬‬

‫شماره ‪ 16‬و ‪ | 17‬فروردین و اردیبهشت | ‪43 | 1404‬‬
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48