Page 43 - 16 & 17 all
P. 43
در ایجــاد برنــد ،در مرحلــه اول چــه نیازهایــی را در نظــر
گرفتیــد و چــه هدفــی را دنبــال کردیــد؟
یکـی از عوامـل مؤثـر در افزایـش بهـرهوری و ســازمان ،جلـب اعتمـاد
عمومــی اســت؛ موضوعــی کــه نقــش بســیار مهمــی در توســعه
ارتباطـات و ارتقـای رضایـت مخاطبـان ایفـا م یکنـد .اعتمـاد عمومـی
زمانــی حاصــل م یشــود کــه مراجعــان ســازمان ،از خدمــات دریافتــی
رضایـت کامـل داشـته و نسـبت بـه عملکـرد سـازمان اطمینـان یابنـد.
روابــط عمومــی منطقــه ۲تهــران بــا درک ضــرورت بهرهگیــری از
شــیوههای تخصصــی ،تصمیــم گرفــت بــا تکیــه بــر تقویــت اعتمــاد
عمومــی ،فرآینــد برندســازی را آغــاز کنــد .هــدف از ایــن اقــدام آن
بــود کــه مخاطبــان ،محصــولات اطلا عرســانی تولیــد شــده توســط
منطقــه ۲را از میــان گزینههــای متنــوع موجــود انتخــاب کننــد.
در فرآینــد ایجــاد برنــد ،بــا تکیــه بــر اصــول حرفــهای برندســازی،
درصــدد ایجــاد یــک هویــت ثابــت ،مثبــت و مانــدگار از ســازمان و
خدمــات آن در ذهــن مخاطبــان بودیــم .هــدف نهایــی نیــز ایــن بــود
کـه حـس تعلـق خاطـر شـهروندان منطقـه ۲تهـران بـه محـل سـکونت
یـا کسـ بوکار خـود تقویـت شـود .ایـن مسـیر از طریـق ترکیـب عناصـر
بصــری همچــون طراحــی لوگــو ،گرافی کهــای اختصاصــی و هویــت
بصــری ســازمانی پیــش رفــت.
شماره 16و | 17فروردین و اردیبهشت | 43 | 1404