Page 62 - 20 - 21
P. 62

‫گپ‬            ‫‪60‬‬

                             ‫| ماهــــــــنامه داخـــــــــــــلی‬
                             ‫روابط عمومیهای شهرداری تهران‬
                             ‫شماره ‪ 20‬و ‪ | 21‬مرداد و شهریور | ‪1404‬‬

‫متأســفانه در بســیاری از ســازما ‌نها‪ ،‬روابــط عمومــی تنهــا در حــد‬
‫برگـزاری مراسـم‪ ،‬تهیـه خبـر یـا پاسـخگویی روزمـره دیـده م ‌یشـود‪.‬‬
‫حتـی گاهـی از روابـط عمومـی صرفـاً بـرای حضـور در مراسـم ختـم‬
‫یــا مناســب ‌تهای اجتماعــی اســتفاده م ‌یشــود‪ ،‬در حالــی کــه روابــط‬
‫عمومـی بایـد تصویـر سـازمان را بسـازد و راهبردهـای کلان ارتباطـی‬

                                                  ‫را هدایـت کنـد‪.‬‬
‫واقعیـت ایـن اسـت کـه بسـیاری از مدیـران‪ ،‬درک روشـنی از مفهـوم‬
‫روابــط عمومــی اســتراتژیک ندارنــد‪ .‬روابــط عمومــی بایــد بــه‌مثابــه‬
‫رهبــر ارکســتر عمــل کنــد؛ یعنــی پیا ‌مهــای متنــوع ســازمان را‬
‫هماهنـگ کـرده و بـه شـکلی منسـجم بـه گـوش مخاطبـان داخلـی و‬
‫خارجـی برسـاند‪ .‬اگـر چنیـن نگاهـی نهادینـه شـود‪ ،‬روابـط عمومـی‬
‫دیگـر یـک واحـد خدماتـی نیسـت‪ ،‬بلکـه نقـش تصمی ‌مسـاز و اثرگـذار‬

                                       ‫در سـازمان خواهـد داشـت‪.‬‬

‫انجمـن روابـط عموم ‌یهـا چـه برنامـ ‌های بـرای ارتقـای جایـگاه ایـن حـوزه‬
                                     ‫در مدیریـت کلان کشـور دارد؟‬

‫انجمـن روابـط عمومـی ایـران نهـادی غیردولتـی اسـت و نمی‌توانـد بـه‬

‫طــور مســتقیم در مدیریــت ســازمان‌ها دخالــت کنــد‪ ،‬امــا م ‌یتوانــد‬

      ‫واقعیت این است که‬
    ‫بسیاری از مدیران‪ ،‬درک‬
     ‫روشنی از مفهوم روابط‬
 ‫عمومی استراتژیک ندارند‪.‬‬
 ‫روابط عمومی باید به‌مثابه‬
‫رهبر ارکستر عمل کند؛ یعنی‬
  ‫پیا ‌مهای متنوع سازمان را‬
  ‫هماهنگ کرده و به شکلی‬
‫منسجم به گوش مخاطبان‬
     ‫داخلی و خارجی برساند‬
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67