Page 62 - 20 - 21
P. 62
گپ 60
| ماهــــــــنامه داخـــــــــــــلی
روابط عمومیهای شهرداری تهران
شماره 20و | 21مرداد و شهریور | 1404
متأســفانه در بســیاری از ســازما نها ،روابــط عمومــی تنهــا در حــد
برگـزاری مراسـم ،تهیـه خبـر یـا پاسـخگویی روزمـره دیـده م یشـود.
حتـی گاهـی از روابـط عمومـی صرفـاً بـرای حضـور در مراسـم ختـم
یــا مناســب تهای اجتماعــی اســتفاده م یشــود ،در حالــی کــه روابــط
عمومـی بایـد تصویـر سـازمان را بسـازد و راهبردهـای کلان ارتباطـی
را هدایـت کنـد.
واقعیـت ایـن اسـت کـه بسـیاری از مدیـران ،درک روشـنی از مفهـوم
روابــط عمومــی اســتراتژیک ندارنــد .روابــط عمومــی بایــد بــهمثابــه
رهبــر ارکســتر عمــل کنــد؛ یعنــی پیا مهــای متنــوع ســازمان را
هماهنـگ کـرده و بـه شـکلی منسـجم بـه گـوش مخاطبـان داخلـی و
خارجـی برسـاند .اگـر چنیـن نگاهـی نهادینـه شـود ،روابـط عمومـی
دیگـر یـک واحـد خدماتـی نیسـت ،بلکـه نقـش تصمی مسـاز و اثرگـذار
در سـازمان خواهـد داشـت.
انجمـن روابـط عموم یهـا چـه برنامـ های بـرای ارتقـای جایـگاه ایـن حـوزه
در مدیریـت کلان کشـور دارد؟
انجمـن روابـط عمومـی ایـران نهـادی غیردولتـی اسـت و نمیتوانـد بـه
طــور مســتقیم در مدیریــت ســازمانها دخالــت کنــد ،امــا م یتوانــد
واقعیت این است که
بسیاری از مدیران ،درک
روشنی از مفهوم روابط
عمومی استراتژیک ندارند.
روابط عمومی باید بهمثابه
رهبر ارکستر عمل کند؛ یعنی
پیا مهای متنوع سازمان را
هماهنگ کرده و به شکلی
منسجم به گوش مخاطبان
داخلی و خارجی برساند

