Page 30 - alllllll
P. 30

‫گپ‬             ‫‪28‬‬

                                     ‫| ماهــــــــنامه داخـــــــــــــلی‬
                                     ‫روابط عمومیهای شهرداری تهران‬
                                     ‫شماره ‪ 14‬و ‪ | 15‬بهمن و اسفند ماه‬

                                                  ‫بزرگ‌تر ین چالش‌ها‬

‫ایجـاد فهـم مشـترک بیـن ذینفعـان مختلـف یـک چالـش دائمی‬
‫اسـت‪ .‬در یـک شـرکت‪ ،‬مشـتریان بـه دنبـال خریـد مقـرون بـه‬
‫صرفــه و خدمــات بــا کیفیــت هســتند‪ ،‬در حالــی کــه ذینفعــان‬
‫دیگــری ماننــد نهادهــای حاکمیتــی و ســهامداران هــر کــدام از‬
‫زاویه‌هــای متفاوتــی بــه مســائل نــگاه م ‌یکننــد‪ .‬چالــش اصلــی‬
‫روابــط عمومــی در هــر شــرکتی‪ ،‬ایجــاد زبــان مشــترک و فهــم‬
‫همگانـی بـرای حـل مسـائل اسـت کـه نیازمنـد تـاش مسـتمر و‬

                               ‫ارتبـاط مؤثـر بـا مشـتریان اسـت‪.‬‬

             ‫بازخوردهای مشتر یان‬               ‫تاثیر رسانه‌هایاجتماعی‬

‫در دیجـ ‌یکالا‪ ،‬مـا بـا اسـتفاده از‬  ‫ظهـور رسـان ‌ههای اجتماعی تحول‬
‫سـامان ‌ههای مانیتورینـگ اخبـار‪،‬‬     ‫بزرگـی در دنیـای رسـان ‌هها ایجاد‬
‫روزانـه هـزاران خبـر و پسـت در‬
‫شـبکه‌های اجتماعـی را رصـد و‬                                      ‫کر د ‪.‬‬
‫تحلیـل می‌کنیـم‪ .‬ایـن اطلاعـات‬       ‫پیـش از ایـن‪ ،‬تنهـا خبرنـگاران و‬
‫را طبق ‌هبنـدی کـرده و سـوگیری‬       ‫روزنام ‌هنـگاران امـکان ابـراز نظـر‬
‫مثبـت و منفـی آ ‌نهـا را بررسـی‬      ‫دربـاره شـرک ‌تها و نهادهـا را‬
‫می‌کنیـم‪ .‬داد ‌ههـا بـه پارامتـر‬     ‫داشـتند‪ ،‬امـا اکنـون هر فـردی با‬
‫«سوشـال سـنتیمنت» تبدیـل‬             ‫داشـتن حسـاب کاربـری م ‌یتواند‬
‫شـده کـه وضعیـت برند مـا را در‬       ‫نظـرات خـود را آزادانـه بیـان‬
‫ذهـن مشـتریان نشـان م ‌یدهد و‬        ‫کنـد‪ .‬ایـن امـر بـه شـرک ‌تها و‬
‫تغییـرات آن بـه ما کمـک م ‌یکند‬      ‫سـازما ‌نها ایـن امـکان را م ‌یدهد‬
‫تـا موفقی ‌تهـا و چال ‌شهـای خود‬     ‫کـه ب ‌هراحتـی از نظـرات مـردم‬
                                     ‫مطلـع شـوند و به‌طـور مسـتقیم‬
                ‫را ارزیابـی کنیـم‪.‬‬   ‫بـا مخاطبـان در ارتباط باشـند‪ .‬با‬
                                     ‫ایـن حال‪ ،‬ایـن تغییـر چال ‌شهایی‬
                                     ‫نیـز بـه همـراه دارد‪ ،‬زیرا نیـاز به‬
                                     ‫رصـد و تحلیـل صداهـای مختلف‬
                                     ‫در رسـانه‌های اجتماعـی وجـود‬
                                     ‫دارد تـا شـرک ‌تها بتواننـد بـه‬
                                     ‫نیازهـا و دغدغ ‌ههـای مخاطبـان‬

                                                         ‫پاسـخ دهند‪.‬‬
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35