Page 30 - alllllll
P. 30
گپ 28
| ماهــــــــنامه داخـــــــــــــلی
روابط عمومیهای شهرداری تهران
شماره 14و | 15بهمن و اسفند ماه
بزرگتر ین چالشها
ایجـاد فهـم مشـترک بیـن ذینفعـان مختلـف یـک چالـش دائمی
اسـت .در یـک شـرکت ،مشـتریان بـه دنبـال خریـد مقـرون بـه
صرفــه و خدمــات بــا کیفیــت هســتند ،در حالــی کــه ذینفعــان
دیگــری ماننــد نهادهــای حاکمیتــی و ســهامداران هــر کــدام از
زاویههــای متفاوتــی بــه مســائل نــگاه م یکننــد .چالــش اصلــی
روابــط عمومــی در هــر شــرکتی ،ایجــاد زبــان مشــترک و فهــم
همگانـی بـرای حـل مسـائل اسـت کـه نیازمنـد تـاش مسـتمر و
ارتبـاط مؤثـر بـا مشـتریان اسـت.
بازخوردهای مشتر یان تاثیر رسانههایاجتماعی
در دیجـ یکالا ،مـا بـا اسـتفاده از ظهـور رسـان ههای اجتماعی تحول
سـامان ههای مانیتورینـگ اخبـار، بزرگـی در دنیـای رسـان هها ایجاد
روزانـه هـزاران خبـر و پسـت در
شـبکههای اجتماعـی را رصـد و کر د .
تحلیـل میکنیـم .ایـن اطلاعـات پیـش از ایـن ،تنهـا خبرنـگاران و
را طبق هبنـدی کـرده و سـوگیری روزنام هنـگاران امـکان ابـراز نظـر
مثبـت و منفـی آ نهـا را بررسـی دربـاره شـرک تها و نهادهـا را
میکنیـم .داد ههـا بـه پارامتـر داشـتند ،امـا اکنـون هر فـردی با
«سوشـال سـنتیمنت» تبدیـل داشـتن حسـاب کاربـری م یتواند
شـده کـه وضعیـت برند مـا را در نظـرات خـود را آزادانـه بیـان
ذهـن مشـتریان نشـان م یدهد و کنـد .ایـن امـر بـه شـرک تها و
تغییـرات آن بـه ما کمـک م یکند سـازما نها ایـن امـکان را م یدهد
تـا موفقی تهـا و چال شهـای خود کـه ب هراحتـی از نظـرات مـردم
مطلـع شـوند و بهطـور مسـتقیم
را ارزیابـی کنیـم. بـا مخاطبـان در ارتباط باشـند .با
ایـن حال ،ایـن تغییـر چال شهایی
نیـز بـه همـراه دارد ،زیرا نیـاز به
رصـد و تحلیـل صداهـای مختلف
در رسـانههای اجتماعـی وجـود
دارد تـا شـرک تها بتواننـد بـه
نیازهـا و دغدغ ههـای مخاطبـان
پاسـخ دهند.