Page 81 - alllllll
P. 81

‫در چــه مقطعــی در شــهرداری تهــران حضــور‬

                                       ‫داشــتید؟‬
‫شـروع فعالیـت مـن در شـهرداری تهـران بـه اواسـط‬
‫دهــه ‪ ۳۰‬بازم ‌یگــردد‪ .‬ابتــدا در طراحــی چشــ ‌مانداز‬
‫تهـران و شهرسـازی مشـغول شـدم و پـس از آن‪ ،‬بـه‬
‫تأســیس ســازمان پار ‌کهــا و فضــای ســبز پرداختــم‪.‬‬
‫در ایــن مســیر‪ ،‬بــا شــرکتی بــه نــام «بهــزادی‪-‬‬
‫محجوبـی» همـکاری کردیـم کـه مسـئولیت طراحـی‬
‫و اجــرای فضــای ســبز پروژه‌هایــی ماننــد میــدان‬
‫آزادی‪ ،‬فــرودگاه مهرآبــاد و اســتادیوم آزادی را بــر‬

                                    ‫عهــده داشــت‪.‬‬
‫بــه مــدت ‪ ۱۲‬ســال مدیــر فنــی ســازمان پار ‌کهــا‬
‫بـودم و مسـئولیت فضـای سـبز تهـران و حتـی بهشـت‬
‫زهـرا را بـر عهـده گرفتـم‪ .‬کار پار ‌کسـازی بـا «پـارک‬
‫سـاعی» آغـاز شـد‪ ،‬کـه اولیـن پـارک مـدرن تهـران‬
‫بـود و بـه یادبـود مهنـدس کریـم سـاعی نا ‌مگـذاری‬
‫شـد‪ .‬پـس از آن‪ ،‬پـارک جمشـیدیه را نیـز طراحـی و‬

                                     ‫اجـرا کردیـم‪.‬‬

‫در طراحــی پار ‌کهــا مهمتریــن چیــزی کــه‬

              ‫مدنظــر قــرار دادیــد چــه بــود؟‬
‫در طراحــی پار ‌کهــا‪ ،‬مــن پلــه را حــذف کــردم تــا‬
‫بــرای کــودکان و ســالمندان مانعــی ایجــاد نشــود‪.‬‬
‫ایــن روش را در پارک‌هــای نیــاوران و شــفق نیــز‬
‫اجـرا کـردم‪ .‬در طراح ‌یهـا از الگوهـای ایرانـی ماننـد‬
‫مینیاتــور و طر ‌حهــای اســلیمی الهــام گرفتــم‪ .‬مثــ ًا‬
‫در پـارک سـاعی‪ ،‬از سـبک مینیاتـور اسـتفاده کـردم‬
‫و در پــارک شــفق‪ ،‬ســاختمان‌های قدیمــی را حفــظ‬
‫کردیـم و طراحـی را بـر اسـاس فرهنـگ ایرانـی پیـش‬

                                           ‫بردی ـم‪.‬‬

  ‫نقاش ‌یهای شما هم از قاعد ‌های طبعیت می‌کند؟‬
‫در نقاشـی‌هایم‪ ،‬درخـت و اسـب حضـور پررنگـی دارند‪.‬‬
‫درخـت را بـه عنـوان مـرز بیـن زمیـن و آسـمان و نماد‬

‫شماره ‪ 14‬و ‪ | 15‬بهمن و اسفند | ‪79 | 1403‬‬
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86