Page 79 - alllllll
P. 79
ایجـاد شـود و مـردم بتواننـد هـم از ابعـاد مختلـف تصمیمـات شـهرداری
آگاه شـوند و هـم نظـرات خـود را مطـرح کننـد و همینطـور متوجـه ایـن
موضـوع شـوند کـه خیلـی از نقدهایـی کـه صـورت م يگيـرد درسـت
نیسـت.
رویکــردی کــه بــر مبنــای شــفافیت ،اعتمادســازی و ارتبــاط مؤثــر بــا
رســانهها قــرار دارد ،نــه تنهــا باعــث م یشــود کــه رواب طعمومــی
شــهرداری منطقــه ۲۲ب هعنــوان یــک پیشــگام در زمینــه اطلاعرســانی
و مدیریـت بحـران شـناخته شـود ،بلکـه موجـب افزایـش سـطح اعتمـاد
عمومـی بـه نهادهـای اجرایـی شـد .در حقیقـت ،ایـن رویکـرد بـه مـا این
امــکان را داد کــه در عیــن انجــام پروژههــای عمرانــی ،حساســیتهای
محیطزیســتی و اجتماعــی را در نظــر گرفتــه و آ نهــا را بــا دقــت و
شـفافیت مدیریـت کنیـم.
بــرای مــن ب هعنــوان مدیــر روابــط عمومــی شــهرداری منطقــه ،۲۲
ایــن تجربــه یــک درس بــزرگ در اهمیــت اطلا عرســانی بهموقــع و
مؤثـر بـود .در شـرایطی کـه بسـیاری از مسـائل شـهری ب هدلیـل نبـود
ارتبـاط مؤثـر بـا مـردم ممکـن اسـت بـا مقاومـت یـا انتقـاد مواجـه
شــوند ،شــفافیت در عمــل و رســانهای کــردن تصمیمــات ،میتوانــد
ب هطـور قاب لتوجهـی از ایـن مشـکلات بکاهـد و شـرایطی ایجـاد کنـد
کــه مــردم همــواره در جریــان امــور قــرار گیرنــد و در فرآیندهــای
شـهری شـریک شـوند.
در نهایـت ،شـفافیت در عملکـرد ،نـه تنهـا موجـب اعتمـاد بیشـتر مـردم
بــه شــهردار یها م یشــود ،بلکــه بهطــور مســتقیم بــر بهبــود کیفیــت
خدمــات و تصمیمگیر یهــای شــهری تأثیــر م یگــذارد .ایــن تجربیــات
و اقدامــات ،بخشــی از رونــد بزر گتــری اســت کــه در جهــت تبدیــل
شـهردار یها بـه نهادهایـی پاسـخگو و شـفاف در برابـر مـردم در حـال
پیشـرفت اسـت.