Page 78 - 13
P. 78

‫بین‌الملل‬                ‫‪76‬‬

                     ‫| ماهــــــــنامه داخـــــــــــــلی‬
                     ‫روابط عمومیهای شهرداری تهران‬
                     ‫شمــــــــاره ‪ | ۱3‬دی مــــــــاه | ‪1403‬‬

 ‫تیم روابط عمومی‬                 ‫از بحران تا نوآوری‪ :‬معرفی آجرهای لگو‬
‫لگو استراتژ ‌یهای‬
                     ‫آجرهــای پلاســتیکی لگــو کــه در ســال ‪ 1958‬بــه‬
   ‫هوشمندانه‌ای‬      ‫طراحــی نهایــی خــود رســیدند‪ ،‬تحولــی بــزرگ در‬
  ‫برای جلب توجه‬      ‫صنعـت اسـباب‌بازی ایجـاد کردنـد‪ .‬ایـن آجرهـا‪ ،‬بـه‬
                     ‫لطـف طراحـی خاصـی کـه امـکان اتصـال محکـم و‬
     ‫خانواده‌ها به‬   ‫انعطا ‌فپذیــری بــالا را فراهــم م ‌یکــرد‪ ،‬تبدیــل بــه‬
   ‫کار گرفت‪ .‬آ ‌نها‬  ‫محصولــی شــدند کــه ب ‌یپایانــی خلاقیــت را بــه‬
    ‫تبلیغاتی ایجاد‬
   ‫کردند که نشان‬                              ‫کــودکان هدیــه مــی‌داد‪.‬‬
‫م ‌یداد آجرهای لگو‬   ‫امـا معرفـی ایـن آجرهـا بـه تنهایـی کافـی نبـود‪ .‬تیم‬
  ‫فقط اسباب‌بازی‬     ‫روابــط عمومــی لگــو اســتراتژی‌های هوشــمندانه‌ای‬
    ‫نیستند‪ ،‬بلکه‬     ‫بـرای جلـب توجـه خانواد‌ههـا بـه کار گرفـت‪ .‬آ ‌نهـا‬
‫ابزاری آموزشی برای‬   ‫تبلیغاتـی ایجـاد کردنـد کـه نشـان مـ ‌یداد آجرهـای‬
  ‫تقویت خلاقیت‬       ‫لگــو فقــط اســباب‌بازی نیســتند‪ ،‬بلکــه ابــزاری‬
 ‫و مهار ‌تهای حل‬     ‫آموزشــی بــرای تقویــت خلاقیــت و مهارت‌هــای‬
‫مسئله در کودکان‬      ‫حـل مسـئله در کـودکان هسـتند‪ .‬همچنیـن‪ ،‬تأکیـد‬
                     ‫بـر کیفیـت و دوام محصـولات‪ ،‬بـه افزایـش اعتمـاد‬
          ‫هستند‬
                                       ‫مشـتریان کمـک شـایانی کـرد‪.‬‬

                               ‫چال ‌شهای قرن ‪ :21‬لگو در آستانه سقوط‬

                                       ‫در دهــه ‪ 1990‬و اوایــل دهــه‬
                                      ‫‪ ،2000‬لگــو بــا بحــران مالــی‬
                              ‫شـدیدی روبـرو شـد‪ .‬افزایـش هزین ‌ههـا و‬
                        ‫کاهـش فـروش باعـث شـد شـرکت بـا مشـکلات‬
                           ‫جــدی مواجــه شــود‪ .‬امــا چیــزی کــه لگــو‬
                           ‫را نجــات داد‪ ،‬ترکیبــی از نــوآوری و ارتبــاط‬

                                             ‫مؤثــر بــا مشــتریان بــود‪.‬‬
                     ‫یکــی از اســتراتژی‌های موفــق لگــو در ایــن دوره‪،‬‬
                     ‫همــکاری بــا برندهــای محبــوب ماننــد جنــگ‬
                     ‫سـتارگان‪ ،‬هـری پاتـر و مـارول بـود‪ .‬ایـن همکار ‌یهـا‬
                     ‫نـه تنهـا باعـث افزایـش فـروش شـد‪ ،‬بلکـه مخاطبـان‬
                     ‫جدیــدی را بــه محصــولات لگــو جــذب کــرد‪.‬‬
                     ‫رواب ‌طعمومــی در ایــن دوره بــا تأکیــد بــر ایــن‬
                     ‫همکار ‌یهــا و ارز ‌شهــای خانوادگــی لگــو‪ ،‬توانســت‬
                     ‫تصویـر مثبتـی از برنـد ارائـه دهـد‪ .‬همچنیـن‪ ،‬لگـو‬
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83