Page 34 - 20 - 21
P. 34

‫بین الملل‬                        ‫‪32‬‬

‫| ماهــــــــنامه داخـــــــــــــلی‬
‫روابط عمومیهای شهرداری تهران‬
‫شماره ‪ 20‬و ‪ | 21‬مرداد و شهریور | ‪1404‬‬

                                ‫‪ .۲‬بهره‌گیری از رسان ‌ههای بین‌المللی‬
‫گزارش‌هایــی در نشــریات معتبــری ماننــد گاردیــن و نیویــورک تایمــز‬
‫منتشــر شــد کــه پــروژه را «انقلابــی در برنام ‌هریــزی شــهری» معرفــی‬

                                                           ‫کردنـد‪.‬‬
‫شــهرداری دانمــارک از همــان ابتــدا بــا رســان ‌هها رابطــه‌ای شــفاف‬
‫و فعـال برقـرار کـرد و داسـتان پـروژه را بـه شـکلی جـذاب روایـت‬

                                                            ‫کـرد‪.‬‬

‫‪ .۳‬تصویرسازی مثبت از آینده زندگی شهری‬

‫بـه جـای تاکیـد صـرف بـر جنبه‌هـای فنـی‪ ،‬روابـط عمومـی کپنهـاگ‬

‫زندگــی روزانــه مــردم را بــه تصویــر کشــید‪ :‬کودکــی کــه در چنــد‬

‫دقیقــه بــه مدرســه م ‌یرســد‪ ،‬خانــواده‌ای کــه‬

‫بـدون خـودرو بـه خریـد مـی‌رود یـا سـالمندی‬

‫کــه پــارک نزدیــک خانــه‌اش را در دســترس‬         ‫شهرداری کپنهاگ‬
‫دارد‪ .‬ایــن تصویرســازی عاطفــی‪ ،‬شــهروندان را‬      ‫توانست این پروژه‬
                                                    ‫را نه‌فقط ب ‌هعنوان‬
  ‫درگیــر و رســانه‌ها را مشــتاق بازتــاب کــرد‪.‬‬   ‫را ‌هحلی محلی‪ ،‬بلکه‬
                                                    ‫ب ‌هعنوان الگویی‬
                 ‫الهام‌بخشی فراتر از مرزها‬          ‫جهانی معرفی کند‪.‬‬
‫شــهرداری کپنهــاگ توانســت ایــن پــروژه را‬        ‫به همین دلیل‪،‬‬
‫ن ‌هفقــط ب ‌هعنــوان را‌هحلــی محلــی‪ ،‬بلکــه‬      ‫بسیاری از شهرها‬
                                                    ‫امروز از «شهر‬
  ‫ب ‌هعنــوان الگویــی جهانــی معرفــی کنــد‪.‬‬       ‫پن ‌جدقیقه‌ای»‬
‫بــه همیــن دلیــل‪ ،‬بســیاری از شــهرها امــروز از‬  ‫ب ‌هعنوان یک مدل‬
‫«شــهر پن ‌جدقیقــه‌ای» ب ‌هعنــوان یــک مــدل‬      ‫آرمانی یاد م ‌یکنند‬
‫آرمانــی یــاد م ‌یکننــد‪ even-‬اگــر اجــرای‬

‫کامــل آن در عمــل دشــوار باشــد‪.‬‬

                          ‫نقاط قوت روابط عمومی در این پروژه‬
‫ســادگی پیــام‪ :‬یــک ایــده پیچیــده شــهری بــا یــک عبــارت کوتــاه‬

                                                     ‫معرفــی شــد‪.‬‬
       ‫زما ‌نبندی هوشمندانه‪ :‬قبل از اتمام پروژه‪ ،‬برند آن ساخته شد‪.‬‬
‫اســتفاده از رســان ‌ههای معتبــر جهانــی‪ :‬بــرای افزایــش مشــروعیت و‬

                                                      ‫دیده‌شــدن‪.‬‬
‫تمرکـز بـر روایـت انسـانی‪ :‬نشـان دادن تأثیـر مسـتقیم بـر زندگـی‬

                                                    ‫روزمـره مـردم‪.‬‬
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39