Page 34 - 20 - 21
P. 34
بین الملل 32
| ماهــــــــنامه داخـــــــــــــلی
روابط عمومیهای شهرداری تهران
شماره 20و | 21مرداد و شهریور | 1404
.۲بهرهگیری از رسان ههای بینالمللی
گزارشهایــی در نشــریات معتبــری ماننــد گاردیــن و نیویــورک تایمــز
منتشــر شــد کــه پــروژه را «انقلابــی در برنام هریــزی شــهری» معرفــی
کردنـد.
شــهرداری دانمــارک از همــان ابتــدا بــا رســان هها رابطــهای شــفاف
و فعـال برقـرار کـرد و داسـتان پـروژه را بـه شـکلی جـذاب روایـت
کـرد.
.۳تصویرسازی مثبت از آینده زندگی شهری
بـه جـای تاکیـد صـرف بـر جنبههـای فنـی ،روابـط عمومـی کپنهـاگ
زندگــی روزانــه مــردم را بــه تصویــر کشــید :کودکــی کــه در چنــد
دقیقــه بــه مدرســه م یرســد ،خانــوادهای کــه
بـدون خـودرو بـه خریـد مـیرود یـا سـالمندی
کــه پــارک نزدیــک خانــهاش را در دســترس شهرداری کپنهاگ
دارد .ایــن تصویرســازی عاطفــی ،شــهروندان را توانست این پروژه
را نهفقط ب هعنوان
درگیــر و رســانهها را مشــتاق بازتــاب کــرد. را هحلی محلی ،بلکه
ب هعنوان الگویی
الهامبخشی فراتر از مرزها جهانی معرفی کند.
شــهرداری کپنهــاگ توانســت ایــن پــروژه را به همین دلیل،
ن هفقــط ب هعنــوان راهحلــی محلــی ،بلکــه بسیاری از شهرها
امروز از «شهر
ب هعنــوان الگویــی جهانــی معرفــی کنــد. پن جدقیقهای»
بــه همیــن دلیــل ،بســیاری از شــهرها امــروز از ب هعنوان یک مدل
«شــهر پن جدقیقــهای» ب هعنــوان یــک مــدل آرمانی یاد م یکنند
آرمانــی یــاد م یکننــد even-اگــر اجــرای
کامــل آن در عمــل دشــوار باشــد.
نقاط قوت روابط عمومی در این پروژه
ســادگی پیــام :یــک ایــده پیچیــده شــهری بــا یــک عبــارت کوتــاه
معرفــی شــد.
زما نبندی هوشمندانه :قبل از اتمام پروژه ،برند آن ساخته شد.
اســتفاده از رســان ههای معتبــر جهانــی :بــرای افزایــش مشــروعیت و
دیدهشــدن.
تمرکـز بـر روایـت انسـانی :نشـان دادن تأثیـر مسـتقیم بـر زندگـی
روزمـره مـردم.

