Page 33 - 20 - 21
P. 33

‫خدمــات روزمــره شــهروندان ‪ -‬از مدرســه‬
‫و فروشــگاه گرفتــه تــا فضــای ســبز‪،‬‬
‫حم ‌لونقـل و مراکـز بهداشـتی ‪ -‬در کمتـر‬
‫از پنــج دقیقــه پیــاد‌هروی در دســترس‬

                                ‫باشــند‪.‬‬
‫ایــن ایــده‪ ،‬ادامــ ‌های بــر مفهــوم «شــهر‬
‫‪ ۱۵‬دقیقـ ‌های» پاریـس بـود‪ ،‬امـا کپنهـاگ‬
‫بــا جســارت بیشــتری آن را بــه ســطحی‬
‫فشــرده‌تر رســاند‪ :‬شــهری کــه نیازهــای‬
‫اساسـی را در شـعاع کوتـاه و پیـاده محـور‬
‫تأمیــن م ‌یکنــد‪ .‬درنتیجــه‪ ،‬خودروهــا‬
‫نقــش کمرنگ‌تــری در زندگــی روزانــه‬
‫دارنــد و کیفیــت زیســت شــهری ارتقــا‬

                              ‫می‌یا بــد ‪.‬‬
‫امــا نکتــه مهــم ایــن اســت‪ :‬شــهرداری‬
‫کپنهــاگ قبــل از آنکــه پــروژه ب ‌هطــور‬
‫کامـل سـاخته شـود‪ ،‬موفـق شـد بـا روابـط‬
‫عمومـی قدرتمنـدش ایـن ایـده را بـه یـک‬

             ‫برنــد جهانــی تبدیــل کنــد‪.‬‬

‫نقش روابط عمومی در موفقیت پروژه‬                 ‫شهرداری کپنهاگ قبل از‬
‫پرســش اصلــی اینجاســت‪ :‬چــرا ایــده‌ای‬        ‫آنکه پروژه به‌طور کامل‬
‫کـه هنـوز در حـال تکمیـل اسـت‪ ،‬توانسـت‬          ‫ساخته شود‪ ،‬موفق شد با‬
‫چنیــن بازتــاب جهانــی داشــته باشــد؟‬         ‫روابط عمومی قدرتمندش‬
‫پاســخ در قــدرت روابــط عمومــی نهفتــه‬        ‫این ایده را به یک برند‬
                                                ‫جهانی تبدیل کند‬
                                 ‫اســت‪.‬‬         ‫شهری که نیازهای اساسی‬
‫‪.۱‬برندینـگمفهومـی سـاده و در عیـنحـال‬           ‫را در شعاع کوتاه و پیاده‬
                                                ‫محور تأمین می‌کند‪.‬‬
                              ‫قدرتمند‬           ‫درنتیجه‪ ،‬خودروها نقش‬
‫شــهرداری به‌جــای ارائــه توضیحــات‬            ‫کمرن ‌گتری در زندگی‬
‫پیچیـده مهندسـی‪ ،‬یـک نـام سـاده و قابـل‬         ‫روزانه دارند‬
‫فهـم انتخـاب کـرد‪« :‬شـهر پن ‌جدقیقـه‌ای»‪.‬‬
‫همیــن عبــارت کوتــاه ب ‌هســرعت در‬
‫رســانه‌ها و شــبکه‌های اجتماعــی دســت‬
‫بـه دسـت شـد و ذه ‌نهـا را درگیـر کـرد‪.‬‬

‫شماره ‪ 20‬و ‪ | 21‬مرداد و شهریور ماه | ‪31 | 1404‬‬
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38