Page 16 - all
P. 16
اســتوریهای تعاملــی ،کپشــ نهای طنــز و مســابقههای خلاقانــه باعــث
م یشــوند مــردم بــا شــهرداد ارتبــاط بگیرنــد و شــهرداری را ن هفقــط
ب هعنــوان یــک نهــاد اجرایــی ،بلکــه ب هعنــوان یــک دوســت شــهری
بشناســند.
مهــم اســت کــه لحــن او ثابــت ،هویتــش متمایــز و حضــورش مســتمر
باشـد تـا در ذهـن مخاطـب مانـدگار شـود .صفحـه اینسـتاگرام شـهرداد
بــه آدرس shahdad.6abadiاســت.
آیـانگـرانهسـتید کـهایـننـوعارتبـاطخنـد هدار وغیررسـمی،جدیـت کار
شـهرداریرو کـم کنـد؟
سـؤال بسـیار خوب یسـت و اتفاقـاً یکـی از دغدغ ههایـی بـود کـه
از همـان ابتـدای طراحـی شـخصیت شـهرداد شـ شآبادی بـه آن
فکـر کـرده بودیـم .امـا بـر اسـاس نـگاه ارتباطـات راهبـردی در مدیریـت
شــهری ،م یدانیــم کــه صمیمیــت ب همعنــای ب یجدیتــی نیســت.
شــهرداد قــرار نیســت جــای مدیــران رســمی یــا ســاختارهای اجرایــی را
بگیــرد؛ بلکــه ب هعنــوان یــک رســانه انســانی و واســط طراحــی شــده تــا
مفاهیـم و اقدامـات جـدی مدیریـت شـهری را بـه زبـان قابـل فهـم و قابـل
احسـاس بـرای عمـوم مـردم ترجمـه کنـد.
چهچال شهاییدر طراحیوحفظهویتاینشخصیتوجودداشت؟
طراحــی و حفــظ هویــت «شــهرداد شــ شآبادی» چالشــی بــود
کــه فراتــر از یــک عروســک ســرگر مکننده ،نیازمنــد خلــق
شــخصیتی بــا هویــت ارتباطــی ،فرهنگــی و شــهری بــود؛ شــخصیتی
باورپذیــر ،دوس تداشــتنی و قابــل احتــرام بــرای شــهروندان.
ایــن کار نیازمنــد برندســازی دقیــق بــا تعریــف گذشــته ،شــخصیت،
لحـن و پوشـش مشـخص ،حفـظ تعلـق بـه منطقـه ۶همـراه بـا قابلیـت
ارتبا طپذیـری ملـی ،و ترکیـب لحـن صمیمـی و طنـز بـا فضـای رسـمی
شــهرداری بــود.