Page 16 - all
P. 16

‫اســتوری‌های تعاملــی‪ ،‬کپشــ ‌نهای طنــز و مســابقه‌های خلاقانــه باعــث‬
‫م ‌یشــوند مــردم بــا شــهرداد ارتبــاط بگیرنــد و شــهرداری را ن ‌هفقــط‬
‫ب ‌هعنــوان یــک نهــاد اجرایــی‪ ،‬بلکــه ب ‌هعنــوان یــک دوســت شــهری‬

                                                       ‫بشناســند‪.‬‬
‫مهــم اســت کــه لحــن او ثابــت‪ ،‬هویتــش متمایــز و حضــورش مســتمر‬
‫باشـد تـا در ذهـن مخاطـب مانـدگار شـود‪ .‬صفحـه اینسـتاگرام شـهرداد‬

                             ‫بــه آدرس ‪ shahdad.6abadi‬اســت‪.‬‬

‫آیـانگـرانهسـتید کـهایـننـوعارتبـاطخنـد ‌هدار وغیررسـمی‪،‬جدیـت کار‬
                                             ‫شـهرداریرو کـم کنـد؟‬

‫سـؤال بسـیار خوب ‌یسـت و اتفاقـاً یکـی از دغدغ ‌ههایـی بـود کـه‬
‫از همـان ابتـدای طراحـی شـخصیت شـهرداد شـ ‌شآبادی بـه آن‬
‫فکـر کـرده بودیـم‪ .‬امـا بـر اسـاس نـگاه ارتباطـات راهبـردی در مدیریـت‬

       ‫شــهری‪ ،‬م ‌یدانیــم کــه صمیمیــت ب ‌همعنــای ب ‌یجدیتــی نیســت‪.‬‬
‫شــهرداد قــرار نیســت جــای مدیــران رســمی یــا ســاختارهای اجرایــی را‬
‫بگیــرد؛ بلکــه ب ‌هعنــوان یــک رســانه انســانی و واســط طراحــی شــده تــا‬
‫مفاهیـم و اقدامـات جـدی مدیریـت شـهری را بـه زبـان قابـل فهـم و قابـل‬

                          ‫احسـاس بـرای عمـوم مـردم ترجمـه کنـد‪.‬‬

   ‫چهچال ‌شهاییدر طراحیوحفظهویتاینشخصیتوجودداشت؟‬

‫طراحــی و حفــظ هویــت «شــهرداد شــ ‌شآبادی» چالشــی بــود‬
‫کــه فراتــر از یــک عروســک ســرگر ‌مکننده‪ ،‬نیازمنــد خلــق‬
‫شــخصیتی بــا هویــت ارتباطــی‪ ،‬فرهنگــی و شــهری بــود؛ شــخصیتی‬

        ‫باورپذیــر‪ ،‬دوس ‌تداشــتنی و قابــل احتــرام بــرای شــهروندان‪.‬‬
‫ایــن کار نیازمنــد برندســازی دقیــق بــا تعریــف گذشــته‪ ،‬شــخصیت‪،‬‬
‫لحـن و پوشـش مشـخص‪ ،‬حفـظ تعلـق بـه منطقـه ‪ ۶‬همـراه بـا قابلیـت‬
‫ارتبا ‌طپذیـری ملـی‪ ،‬و ترکیـب لحـن صمیمـی و طنـز بـا فضـای رسـمی‬

                                                   ‫شــهرداری بــود‪.‬‬
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21