Page 65 - 13
P. 65

‫آن ورتــر اتــاق فرهــاد ظاهــر مــی شــود و‬
‫روزگاری کـه بـر وی گذشـته همینطـور کـه‬
‫قــدم برمــی دارم ترانــه و نــوای غمگینــی‬
‫آشـنا مـی شـنوم صـدای پـر سـوز محسـن‬

                              ‫چاووشــی‪.‬‬
‫خــط رو پیشــونیم‪ ،‬چشــم هــای بارونیــم‪،‬‬
‫دسـ ‌تهای لرزونـم‪ ،‬پاهـای بـی جونـم‪،..... ،‬‬

                 ‫دوســت دارم برگــردی‪...‬‬
‫همینطــور کــه پیــش مــی روم اتا ‌قهــا و‬
‫فضاهــای عمومــی مثــل مطبــخ و آتشــدان‬
‫و حمــام و رخــت شــوی خانــه و اتا ‌قهــای‬
‫زیــاد طبقــه همکــف ایــن عمــارت را‬
‫م ‌یبینــم کــه ســعی شــده مثــل همــان‬
‫شــکل اولیــه حفــظ و احیــاء و بازســازی‬

                                  ‫شــود‪.‬‬
‫از راهـروی کنـاری پلـه هـای بلنـد را بـالا‬
‫مــی روم و ایوانــی بــا اتا ‌قهــای زیبــا و‬

                                               ‫عمارت موتمن الاطبا‬
                                               ‫در زمانه خودش‬
                                               ‫زیبایی و زرق و‬
                                               ‫برقی خاص خود را‬
                                               ‫داشته است و در‬
                                               ‫زمانه‌ای که خان ‌هها‬
                                               ‫یک طبقه ساخته‬
                                               ‫م ‌یشدند این خانه‪،‬‬
                                               ‫اولین ساختمان‬
                                               ‫سه طبقه ایران بود‬
                                               ‫و از این بابت نمادی‬
                                               ‫از معماری تهران‬
                                               ‫قاجاری محسوب‬
                                               ‫می شود‬

‫شماره ‪ | 13‬دی ماه | ‪63 | 1403‬‬
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70