Page 14 - all 2
P. 14
کارزار 12
| ماهــــــــنامه داخـــــــــــــلی
روابط عمومیهای شهرداری تهران
شمـــــــــاره | 19تیـــــــــر ماه | 1404
این کمپین ن هتنها
واکنشی به بحران،
بلکه پیشنهادی
برای بازسازی روانی
شهروندان است؛
شبک های آموزشی،
ارتباطی ،حمایتی
و مشورتی که
میخواهد صدای
آرامش باشد
پیا مهـای قابـل فهم ،بـه ارتقـای سـواد سـامت روان و اجتماعی بپـردازد.
تمرکـز کمپیـن ،آمـوزش همگانـی در تشـخیص علائـم هیجانـی بحـران،
مدیریـت اسـترس ،مهـارت ارتباطـی بـا اعضـای خانـواده ،و در نهایـت
دسترسـی سـریع بـه مشـاور ههای حرفـ های و منابـع کم کرسـانی بـود.
آنچـه ایـن حرکـت را متمایـز م یسـازد ،بهر هگیـری از زبـان صمیمانـه،
ادبیـات مردمـی و فاصلـه گرفتـن از هشـدارهای خشـک و رسـمی بـود؛
روایتــی کــه از دل گف توگــو بــا مــادران ،نوجوانــان ،ســالمندان ،افــراد
دارای معلولیـت و کارکنـان شـکل گرفـت.
در فــاز اول ،بــا اســتفاده از ظرفی تهــای فنــی و ســازمانی شــهرداری و
مشــارکت نهادهــای ملــی از جملــه وزارت بهداشــت ،درمــان و آمــوزش
پزشـکی سـازمان بهزیسـتی ،دانشـگا ههای علـوم پزشـکی ،و اورژانـس
کشــور ،بیــش از صدهــا محتــوا در قالــب پادکســت ،موشــ نگرافی،
بروشـور ،ویدیـو و اینفوگرافـی تولیـد و منتشـر شـد .ایـن محتواهـا از
طریــق ربــات اختصاصــی ایرا نیــار در پیا مرســان «بلــه» ،پلتفر مهــای
داخلــی ماننــد روبیــکا ،ایتــا ،آپــارات ،تلویزیــون شــهر ،خان ههــای
سـامت ،ایسـتگا ههای متـرو و تابلوهـای شـهری در اختیـار شـهروندان
قــرار گرفتنــد .ربــات ایرا نیــار ،نقــش مهمــی در ارتبــاط هوشــمند،
آمــوزش روزمــره و ارجــاع مشــورتی ایفــا کــرد؛ بســتری ســاده امــا
قدرتمنــد بــرای توانمندســازی روانــی جامعــه.
بــا عبــور نســبی از مرحلــه بحــران و ورود بــه دوران بازســازی روانــی،
رویکــرد کمپیــن نیــز تکامــل یافــت .از فضــای هشــدار و همدلــی ،بــه
ســوی آمــوزش مهار تهــای برگشــت بــه زندگــی ،ارتقــای آمادگــی