Page 7 - 13
P. 7
مـا شـغلمان ایجـاب میکنـد ،حتـی اگـر بهتریـن محصـول را تولیـد
کردیــم ،آمــاده نقدهــای منصفانــه و بیشــتر غیرمنصفانــه باشــیم کــه
چــرا ایــن گوشــه کار اینگونــه اســت؟ آن طــرف کار چــرا اســم مدیــر
نیسـت؟ اصـا چـرا اولویـت اسـامی رعایـت نشـده؟ چـرا عکـس مـن
بـد اسـت؟ چـرا تصویـر مـن در کلیـپ کـم بـود؟ چـرا از فلانـی تشـکر
کـردی؟ چـرا گـروه موسـیقی دیـر آمـد؟ چـرا گزارشـت اینطـور اسـت؟
چــرا در رســان هها مــا کمرنگیــم؟ چــرا و چــرا و چــرا...
تـازه اگـر پاسـخ همـه ایـن چراهـا را در آسـتین داشـته باشـید ،بـاز هـم
ممکـن اسـت تیـری از غیـب بیایـد و رشـت ههای ریسـیده شـده شـما
را پنبـه کنـد.
ممکـن اسـت شـما در حـال آمـاده شـدن بـرای اکـران و شـروع یـک
پویـش باشـید کـه پویشـی دیگـر را بـا اتوماسـیون بـه اطـاع برسـانند
و اولویـت عـوض شـود و روز از نـو ،روزی از نـو...
اینهایــی کــه اشــاره شــد ،درون ســازمانی اســت .مــردم ،رســانهها و
حتـی نهادهـای دیگـر انتظـارات و برداشـ تهای خـود را دارنـد .همـه
هـم حـق دارنـد کـه نظـر بدهنـد و مـا را نقـد کننـد .نقدهایـی کـه گاه
از راهروهـای منطقـه و سـازمان م یگـذرد و بـه گـوش شـهردار و مدیـر
بالاسـری م یرسـد .نقدهایـی کـه یکبـاره وایـرال م یشـوند .تیترهایـی
از ایــن جنــس« :گاف بــزرگ شــهرداری»« ،طرحــی کــه کپ یبــرداری
شـده اسـت»« ،چـرا کسـی پاسـخگو نیسـت؟!»
زیســتن و تــاش در چنیــن فضایــی ،رهاوردهــای خــود را دارد .مهــم
دسـتاوردش کسـب تجربـه اسـت و اسـفناکترین خطـرش ،دور شـدن
از ابتــکار و غوطهورشــدن در محافظــ هکاری.
بـا درک ایـن موضـوع بـه طرحـی میپردازیـم کـه طراحـان و مجریـان
آن ،ژوژمــان تولیــدات روابــط عموم یهــا را در محیطــی محــدود و بــا
زما نبنــدی فشــرده ،برگــزار م یکننــد و نقــد فعالیتهــای ارتباطــی
شــهری را تخصص یتــر و خــاص روابــط عمومیهــای شــهرداری را در
فضــای مجــازی دنبــال میکننــد و در آن هــر مدیــر روابــط عمومــی،
نــکات قــوت و ضعــف یکــی از تولیــدات خــود را از زبــان همکارانــش
و جمعــی از مدیــران مرکــز ارتباطــات و امــور بیــن الملــل شــهرداری
تهـران و صاح بنظـران میشـنود.این طـرح یـک نـام غیرمعمـول دارد:
«برهکشــون»!
شماره | 13دی ماه | 5 | 1403